Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn konijn wil steeds minder graag opgetild worden, Wat kan ik daar aan doen?

Mijn konijn wil steeds minder graag opgetild worden,
Wat kan ik daar aan doen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
787
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat wilde ik ook net vragen. Konijnen schijnen echte groepsdieren te zijn en het is echt nodig om er twee bij elkaar te houden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een konijn is een dier, geen knuffel. Misschien til je het beest niet goed zodat hij pijn heeft, of je houdt hem (te) lang vast zodat hij het gevoel heeft gevangen te zijn.
Laat hem lekker met zijn pootjes op de grond zitten en koop een pluche beest om te knuffelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
konijn
>>>als je een konijn hebt of van plan bent er een te houden, dan is het verstandig om daar veel over te lezen en informatie in te winnen over het leven en in leven houden van een konijn.

een van de dingen die mensen vergeten is dat een konijn in een groep leeft, niet in zijn eentje in een kooi, dat is zielig!

optillen
>>>een van de fouten die mensen maken is de verkeerde manier van optillen, hoe je het ook eerst deed, de enige goede manier om een konijn op te tillen is in zijn nekvel pakken. als het een groot konijn is, moet je altijd de pootjes ondersteunen op je arm, omdat hij/zij anders te zwaar is.

conclusie
>>>heel belangrijk is dat je beseft :
een konijn is een dier, geen speelgoed

>>>zorg dat je zeker weet dat hij niets mankeert/dat hij niet ziek is (ga alsjeblieft bij twijfel naar de dierenarts !)

>>>ik denk dat je konijn (als je hem dus wel goed optilt) er misschien gewoon genoeg van heeft om iedere keer opgetild te worden
en
daar kan je dus niets aan doen !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
plus!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding