wat te doen als je kat last heeft van vlooienallergie en niet tegen vlooienpipet kan?

ik heb twee katten, en ze komen nooit buiten. toch krijgen ze af te toe vlooien. ik behandel ze dan met zo'n pipetje in de nek (Kruidvat). de ene krabt alleen maar, maar de andere zie je gewoon met de dag kaler worden! heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

bij de dierenwinkel en het kruidvat zijn de oudere generaties anti-vlooienmiddelen te krijgen.
beter bel je de dierenarts voor overleg, en haal je daar een veilig en werkzaam middel.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd dan kan je beter advantage of stronghold halen zo veel malen beter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stronghold inderdaad ; superspul. Frontline doet al jaren vrijwel niets meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks! we hebben je raad opgevolgt en de dierenarts gebeld. dar pipetjes gehaald (duur!!!) kat is nog wel kaal maar weer gewoon relaxed en heeft blijkbaar nergens meer last van.

Andere antwoorden (4)

dat krabben en kaal worden komt door de vlooien. Het duurt ook even voordat het pipetje werkt. Als het echt een allergie is zijn er nog altijd alternatieve middelen. Bijvoorbeeld druppels en tabletten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar behandel ook de omgeving met vlooienspray. Vlooien leggen eitjes op de kat, maar de eitjes vallen dan later weer van de kat af. En dat zijn veel eitjes per dag! En die komen ook best snel of juist langzaam uit! Het varieert van ca 2 dagen tot 2 jaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je met "goedkoop is duurkoop" de katten met een gevolg van de verkeerde pipetjes hebt opgezadeld.

Haal bij de dierenarts of de goede dierenspeciaalzaak de juiste pipetjes. Ik heb nog nooit gehoord dat ze daar een kwaal van krijgen. Bovendien kan het best zijn dat de pipetjes van het Kruidvat helemaal niet helpen of oud en onwerkzaam zijn en je katten alsnog met vlooien lopen.
Dat ze niet buiten komen wil niet zeggen dat ze geen vlooien kunnen krijgen. Jij kan aan je voetzolen bij buiten lopen van alles mee het huis innemen, ook vlooieneitjes.
Ivana
12 jaar geleden
je kan bij de dierenarts vragen naar advantage of stronghold dat zijn op het moment de toon aangevende vlooien middelen al het ander werkt niet en of heb rare bijwerkingen en meen dat advantage zelfs wordt gebruikt voor vlooien en vlooien pipet allergie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een kater met dit zelfde probleem het enigste waar mijn kat niet kaal van word is een pipet van de dierenarts. daar betaal je ook een iets van 18 euro voor. En voor de rest houden vlooien niet van lavendel, azijn. daar kun je het dier mee insmeren het lavendel ruikt lekker azijn niet en dat laaste lijkt me ook niet echt prettig. Ook is het heel belangrijk om je huis aan te pakken want dat zit het grootste probleem. er zit maar 10procent op de kat en de rest zit in het huis. vooral in donkere vochtige hoekje en kieren en tapijt enzo

Neem een diep bord en giet er water en olie in (olijf of eenderwelke soort) Plaats dit op de grond met een lamp erbovenop. De vlooien springen in het bord en verdrinken. Ze worden aangetrokken door de glans. Weg vlooien of met afwasmiddel. Dit heb ik zelf nog niet geprobeert overigens maar lijkt me wel werken.

Hoop dat je hier wat aan hebt