Er druppelt water uit de mond van mijn poes!! hoe komt dat?

Gisteren en nog eens vorige week komt er water uit de mond van poesje (silver shaded) van een jaar oud!!!
gedurende halfuur ongeveer een soep lepel heldere water iets dikker dan gewoon water druppelt uit haar mond,verder eet en drink ie normal,
moet ik zorgen over maken?
wat kan ik eventueel tegen doen?

11 jaar geleden
11.7K
Ivana
11 jaar geleden
Bij mensen is dit ook bekend en heet het met een antieke aanduiding: hartwater.
Het kan veroorzaakt worden door eten wat slecht bekomt of door medicijnen (pilletjes, snoepjes) die slecht vallen.
koraal19
11 jaar geleden
zij gebruikt geen medicijnen,en ze krijgt eten als altijd dus ook geen nieuw voedsel
Ivana
11 jaar geleden
Ja, maar wat jij omschrijft is géén kwijl. Kwijl zijn draden van een andere samenstelling als jij beschrijft. Echt druppelen, bij veel kan het stromen zijn, is iets anders en komt van dieper weg. Vertel het ook zo aan je dierenarts.
Ivana
11 jaar geleden
Aanvullend: http://www.spreekuurthuis.nl/themas/maagklachten/informatie/wat_zijn_maagklachten/hartwater

Het beste antwoord

sommige katten kunnen enorm kwijlen als ze door geaai en geknuffel in extase raken, maar als dat bij jouw poes het geval was, dan zou je dat wel weten.
ik zou even langs de dierenarts gaan, mogelijk is er een probleem in het bekje.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad even naar de dierenarts. Eén van onze katten had het ook een keer, en bleek in de tuin aan kikkers te likken... Maar dat wist ik toen niet, en ben voor de zekerheid naar de dierenarts gegaan. +
koraal19
11 jaar geleden
@rieneke,misschien heb je gelijk want ik merk het toen ze bij mij op schoot zat en ik was haar aan het aaien.
@lacuma,zij is een binnen kat en gaat ze wel eens op balkon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja mijn poesje is ook regelmatig lek als ik haar aai......
Hihihi
Vind dat zo'n leuke zin om te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vang hier "liters" op en leg er tegenwoordig standaard een velletje keukenrol onder...:)