welke hondje zou ik pakken?

Ik zou heel graag een hondje hebben, maar ik ben niet zeker welk ras ik zou pakken. Ik wil een schattig, niet te groot, vriendelijk hondje hebben...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Lees je eerst eens goed in. Een hond word al snel 12 jaar, je moet deze 4-6 keer per dag uitlaten etc.
Computoon
8 jaar geleden
Niet elke hond vindt het leuk als j'm pakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
beter als je hem koopt... want als de hond die je pakt al gechipt is... nu dan even serieus, bepaalde rassen zijn "eenvoudiger" dan andere.
maak een selectie van de honden die je graag zou hebben en ga daarna op zoek hoe hun karakter is, verzorging, veel aandacht nodig, speels,....
dan kan je uw keuze maken. niet zomaar een hondje kiezen zeker niet als het uw eerste is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga eens rondkijken in een asiel. Op grond van je wensen kunnen ze je in ieder geval adviseren en misschien hebben ze zelfs een hondje "in de aanbieding"' dat bij jou in de smaak valt.
Asiel blij - hondje blij - jij blij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een schattig, vriendelijk, niet te groot hondje bestaat niet. Iedere hond wordt wat karakter betreft gevormd door de eigenaar, die moet het hondje leren zich goed te gedragen, het dier moet leren omgaan met mensen en eventuele andere huisdieren, kinderen zijn weer een verhaal apart. Opvoeden bestaat niet uit knuffelen alleen, dat is werken, hard werken.
Je neemt geen hondje om je knuffel te vervangen, of omdat hij/zij je vertedert, je neemt een hond omdat je er tijd, energie, geld en liefde in wil investeren.
http://www.licg.nl/30y/praktisch/hond.html
http://www.puppyplaats.nl/honden-tip/153/Wat-kost-een-hond.html

Antwoorden (2)

je zou een testje kunnen doen: http://www.puppytest.nl/

Vraag eventueel in je omgeving aan mensen met honden wat zij qua ervaring hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk eerst goed na over wat jij een hond kan bieden. Met die gedachte kun je je gaan inlezen over diverse rassen.
Als je je een beetje hebt ingelezen kun je kijken of je een pup of een volwassen hond wil. Zelf vond ik deze website erg fijn: http://www.puppyplaats.nl/hondenrassen.php

Neem rustig je bedenktijd, als je eenmaal een hond hebt heb je hem ook voor jaren en jaren.
Pas op voor broodfokkers en impulsaankopen!