kan het zijn dat mijn rat blind en misschien slechthorend is?

ik heb mijn rat(ten) net 2 dagen en een rat pakt alles elke keer weer opnieuw op om te kijken of het is om op te eten, klimt nooit en helemaal niet via de tralies van de kooi, rent nooit, loopt alleen langzaam zodat hij nergens hard tegen aan loopt. en als je hem aan raak schrikt hij, ook als je hem eerst laat ruiken. ook schrikt hij niet van harde of plotselinge geluiden. zijn broer doet dat allemaal wel, en is de hele dag actief door het hok aan het klimmen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat de rat problemen met zn oriëntatie heeft;ga met hem naar de dierenarts om dit vast te laten stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

daar ziet het er wel naar uit. zeker als je rat op leeftijd is. ratten krijgen ook kwalen. In de natuur was deze al niet meer, wees er maar zuinig op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zijn ongeveer 2 maanden, nog niet echt oud te noemen dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien slecht horend geboren, raadpleeg de dierenarts, dan weet je het zeker. En alsnog zuinig op zijn (-;