Guppies, die baren als gekken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord. Guppies zijn zeer gemakkelijk door beginners in een warmwater aquarium te houden. Ze leven in zoet water, dus er mag geen zout aan het water toegevoegd worden. De temperatuur van het water is ideaal 26°C, maar mag variëren tussen 18°C en 28°C. Dit betekent dat je zelfs guppies in een onverwarmd aquarium kunt houden, zolang de omgevingstemperatuur maar nooit onder de 18°C zakt. Guppies zijn dus een leuk alternatief voor goudvissen, maar houd guppie en goudvissen nooit samen in hetzelfde aquarium. Goudvissen zijn aggressiever en zouden de guppies aanvallen. Plaats een onverwarmd aquarium met guppies bij voorkeur dicht bij de verwarming, en zorg er voor dat de temperatuur ook 's nachts niet onder de 18°C zakt. In onverwarmd water kunnen ze langer dan gemiddeld leven, maar zullen ze nooit kweken. Ze zullen ook minder beweeglijk en actief zijn. Guppies houd je best in groepen. Ideaal is om per mannetje 3 vrouwtjes te voorzien, omdat de mannetjes sexueel zeer actief zijn en constant de vrouwtjes achterna zitten. Als de aandacht van een mannetje over meerdere vrouwtjes verdeeld wordt, zijn de vrouwtjes minder opgejaagd. Guppies kunnen heel veel soorten visvoer eten. Ze eten vlokkenvoer, kleine korrels, tabletjes, diepvries voer, levend voer en soms ook algen. Ook eten ze van dode vissen, maar laat dit niet toe. Haal dode vissen meteen uit het aquarium om verspreiding van ziektes te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Guppies zijn ideaal voor een gezelschapsaquarium. Ze zijn zeer vreedzaam, en kunnen gemakkelijk samen gehouden worden met andere vreedzame soorten vissen, op voorwaarde dat deze dezelfde temperatuur en waterkwaliteit verdragen. Houd eventueel enkele bodemkuisende vissen in je aquarium om uitwerpselen en andere afvalstoffen op te ruimen. Dit houdt de kwaliteit van het water goed. Guppies kweken
Guppies kweken enorm snel. Het is niet voor niets dat hun bijnaam in de volksmond dan ook 'miljoenenvisje' is. Guppies zijn levendbarend. Dit wil zeggen dat ze geen eitjes leggen, maar dat de visjes meteen levend geboren worden uit hun moeder. In één worp kunnen wel tot 70 visjes geboren worden, maar een gemiddelde worp ligt rond de 25 visjes. Na een paring kun je een eerste worp na 4 weken verwachten, maar aangezien een vrouwtje het zaad van een mannetje kan bewaren, kan ze wel tot 5 keer na elkaar zwanger zijn van diezelfde paring. Besluit je dus op een bepaald moment om je mannetjes van je vrouwtjes te scheiden, dan kun je nog enkele worpen per vrouwtje verwachten. Guppies zijn geen zorgende ouders. Nadat de kleintjes geboren zijn, is het mogelijk dat het vrouwtje hen aanziet voor eten en ze opeet. Als je de kleintjes graag wilt houden koop je dan best een kweekbakje. Vanzodra het vrouwtje begint te baren doe je haar dan over in dit bakje, zodat ze niet meer aan haar kleintjes kan. Op die manier is het mogelijk dat bijna alle visjes het overleven. Maar als je de natuur haar gang laat gaan, is het het best om veel beplanting in je aquarium te hebben. Zo kunnen de kleine visjes zich beter verbergen en hebben ze een betere overlevingskans. Na een aantal weken zijn de kleintjes al sexueel actief, dus nog vóórdat ze volledig volgroeid zijn. Mispak je dus niet: als je met kweekbakjes werkt heb je binnen de kortste keren een overbevolkt aquarium. Guppies proberen te verkopen zal je niets opbrengen. Je zal zelfs moeite hebben om ze gratis kwijt te geraken als je er veel hebt!
www.dier-en-natuur.infonu.nl › Vissen‎
Guppen blackmollys noem ze maar op maar hoe groot is je bak want voor je het weet ruimtegebrek!!
dus kijk daarvoor uit want even is leuk maar een overvolle bak daar is niets aan.
Je houd hem niet meer schoon en een hoop vissen gaan dood.
dus voordat je eraan begint denk goed na!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt van je ervaring af begin je net met bak dan guppen of black molly's of ander makkelijk visje.Chicliden ed stellen wel wat meer eisen aan je bak en de verzorging.
Dus voordat je besluit welke vissen je neemt zou eerst ook even Google raadplegen.
Ook verscheidene chiclide soorten. Zoals Malawi chiclide..jongen als gekken...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Guppen, platy's en zwaarddragers kweken vanzelf (zorg wel voor 1 mannetje op 3 à 4 vrouwtjes).

Ancistrussen kweken ook vanzelf mits je een goed kweekkoppel hebt en ze een goed plekje in het aquarium hebben.

Als je voor goede omstandigheden kan zorgen, kweken ook diamantgoerami's goed (maar het grootbrengen van die jongen is echter een andere zaak).

Je ziet, de moeilijkheidsgraad stijgt, ik kan nog wel doorgaan met vissen op te noemen die tot kweken te brengen zijn in een aquarium. Maar of je dat ook tot een succes brengt hangt dus van je eigen aquariumervaring af.