Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat sinds mijn vriend (man) een paar dagen weg is, mijn kitten (mannetje) zich ineens veel drukker en agressiever gedraagt?

- Mijn kitten eet ineens veel meer.
- Hij probeert mij mij af en toe aan te vaalen, in de zin van mijn hand proberen te krabben, toen mijn vriend er was deed ie dit niet...
- Kitten is dubbel zo druk, rent meer rond en heeft een andere blik in z'n ogen.

Komt dit allemaal doordat mijn vriend een paar dagen weg is en kitten nu met een vrouw thuis zit?

Toegevoegd na 19 minuten:
Wat kan ik tegen dit gedrag doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

katten, en ook kittens, zijn enorm gehecht aan de dagelijkse gang van zaken.
wordt die verstoord, dan kunnen ze flink van de leg raken, ze zijn hun houvast kwijt.
wat jouw katje doet is de frustratie hierover afreageren.
wat je kan doen is lief voor hem zijn, en regelmatig even met hem spelen (niet met je handen).
heb maar wat geduld met je kleine manneke.

mocht dit gedrag aanhouden als je vriend terug is, dan even langs de dierenarts, om een medische oorzaak uit te sluiten.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja. Je vriend in schijnbaar dominanter dan jou en nu probeert je kitten daar misbruik van te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kitten vindt dat hij nu de baas in huis is,nu jouw vriend er even niet is en dat wil hij dan ook uitdragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding