Wat is de naam van deze vis ?

Voor iemand anders, ik moet haar helaas het antwoord even schuldig blijven, maar wellicht zitten hier aquarium-kenners ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Een sumatraan oftewel Barbus tetrazona, zie bron. Heel levendige vis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, dat is wel heel duidelijk, vooral al die fotootjes. Bedankt !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan :-) Heb zelf ook een aquaruim, maar geen sumatranen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist, +1

Andere antwoorden (8)

Een Sumatraan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets op af te dingen! +1
Waarschijnlijk purperkop-barbeel.

Toegevoegd na 5 minuten:
Excuus, inderdaad Sumatraan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg dat het ook een tijger barbeel kan zijn. De puntius tetrazona
De sumatraan en de Barbeel kunnen sprekend op elkaar lijken.

Verschil is dat de barbeel erg agressief is en de sumatraan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De naam van de bovenste is Sjors en de onderste is Sjimmie.

Beiden behoren tot het soort Sumatraan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij maakt mijn dag goed hahhaha +1
als ie "levendig" is, zoals bovenstaande beantwoorder schrijft (ik zou zeggen agressief naar andere vissen toe) dan is het een echte sumatraan.
Zelf heb ik andere, die er sprekend op lijken, maar heel rustig en verlegen langs de bodem zwemmen.

Volgens mij zijn die met de rode vinnen de echte sumatraan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sumatraantjes idd, in aanwezigheid met andere vissen kunnen ze agressief uit de bocht komen. , zijn leuk om als schooltje te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn het purperkoppen,want ze lijken erg op de 2 vissen die ik in mijn aquarium heb zwemmen.Het mannetje gaat "blozen"om indruk te maken op het vrouwtje. Leuke visjes,lekker levendig.