ik heb een aquarium met daar in een parasiet die lijkt op een bloedzuiger nam 1tot 0,5 cm groot weet iemand wat dat is?

hallo, ik heb een aquarium en daar in guppies en algeneters maar, er zit ook een parasiet in het lijkt wel wat op een bloedzuiger maar dan licht bruin

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Bijna alle soorten platwormen ( bloedzuigers) zijn volkomen onschadelijk voor gezonde vissen.
Mogelijk is er een mee gekomen met watervlooien scheppen.
Echter er is er een, die wel gevaarlijk is voor je vissen.
En die is gestreept als een zebrapad.
Haal die er zo snel mogelijk uit.
Zie je geen strepen, zou het ook een andere parasiet kunnen zijn, maar die kans is niet zo groot.
Ook in dat geval hem er maar uitscheppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hopelijk was het er maar een, want dit is een zeer berucht beestje!!