Ik heb een puppy hondje die als ze in een plaspositie staat, door het spelen ofzo, laat ze druppeltjes urine achter. Wat is dit? Hoe te verhelpen?

Hond - puppy - chihuahua - plasprobleem

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat is typisch puppygedrag, moet 't nog leren en is nog snel afgeleid! Alles is ook nog zo interessant. Komt wel goed...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is om z'n territorium af te bakenen.
het gaat na een tijd over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puppy's moeten soms na het spelen even plassen net als na het slapen, eten en drinken.
Het kan ook zijn dat het uit blijdschap gebeurd.
Ik heb mijn puppy indertijd tijdens de zindelijkheidstraining 8 keer per dag uitgelaten, ook al was het soms maar eventjes.
Ik tilde hem, als ik het vermoeden had dat hij nodig moest, ook even op om te voorkomen dat hij begon te druppelen.
Bij een plasje buiten natuurlijk uitbundig belonen dmv je stem, aaitje of brokje.
Mijn pup was binnen no time helemaal zindelijk en druppelde ook nooit meer.
En druppelt hij toch wel af en toe dan optillen (als het goed is stopt hij dan) en : 'Nee' zeggen en gelijk naar buiten en wachten tot hij verder gaat of weer moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is ze nog niet helemaal zindelijk en dat hoort erbij. Zodra je dat ziet hard NEE roepen, haar optillen en buiten zetten. Dat optillen is belangrijk, omdat ze dan meteen stopt.
In de natuur is het zo, dat bij gevaar de moeder de pup vastpakt en wegdraagt: puppen zullen dan onmiddellijk stoppen met plassen of poepen (dat is instinct), omdat ze anders een spoor achterlaten en de vijand ze makkelijk kan traceren.
Heb je haar buiten gezet en ze doet wat, meteen belonen.
Ze moet de link leren leggen met: plassen kan óók niet tijdens spelen, maar moet buiten.
Dat betekent wel, dat jij extra alert moet zijn en heel consequent.
Het zou heel mooi zijn, als jij, vlak voordat ze zou gaan beginnen, haar al hebt opgetild en buiten gezet!
Zeg maar: VÓÓR het "op heterdaad betrappen" :-)