Hoe kan je een hamster het beste laten wennen aan buizen?

Mijn hamster heeft net een nieuwe kooien die heeft buizen die ook een klein stukje recht omhoog moeten. (5 cm ±) hij kan het wél maar vind het eng. hij gaat niet uit zichzelf in de buizen. hoe kan ik hem daar het beste aan laten wennen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Zet hem gewoon in de kooi en dwing hem niet de buizen in te gaan, laat hem op zijn gemak wennen aan de nieuwe situatie, een hamster is nieuwsgierig, dus als hij de tijd krijgt, zal hij vanzelf op onderzoek uitgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kun je wat voer in de buizen stoppen? Wat kleine dingen die hij heel lekker vind? Ik weet niet precies wat hamstertjes eten, zaden? Een paardebloem misschien...? Serieus hoor, ik zeg maar wat maar er zijn beesten die bepaalde wilde planten mogen hebben en daterg lekker vinden. Een takje van een wilgenboom? Laat hem er maar eens lekker mee experimenteren.

Er moet toch ergens wel iets te vinden zijn over welke plantjes hamsters lekker vinden?

En dan stop je die lekkere leuke vreemde dingen in de buizen. Wedden dat hij er ingaat???