Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je een hamster het beste laten wennen aan buizen?

Mijn hamster heeft net een nieuwe kooien die heeft buizen die ook een klein stukje recht omhoog moeten. (5 cm ±) hij kan het wél maar vind het eng. hij gaat niet uit zichzelf in de buizen. hoe kan ik hem daar het beste aan laten wennen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zet hem gewoon in de kooi en dwing hem niet de buizen in te gaan, laat hem op zijn gemak wennen aan de nieuwe situatie, een hamster is nieuwsgierig, dus als hij de tijd krijgt, zal hij vanzelf op onderzoek uitgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kun je wat voer in de buizen stoppen? Wat kleine dingen die hij heel lekker vind? Ik weet niet precies wat hamstertjes eten, zaden? Een paardebloem misschien...? Serieus hoor, ik zeg maar wat maar er zijn beesten die bepaalde wilde planten mogen hebben en daterg lekker vinden. Een takje van een wilgenboom? Laat hem er maar eens lekker mee experimenteren.

Er moet toch ergens wel iets te vinden zijn over welke plantjes hamsters lekker vinden?

En dan stop je die lekkere leuke vreemde dingen in de buizen. Wedden dat hij er ingaat???
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding