Veranderd het gedrag van een reu na het dekken van een teef?

Ik heb een reu van 8jaar, en ik zou hem graag een teef laten dekken. Kan hierdoor zijn gedrag veranderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Dat kan, hoeft niet.
Vaak kunnen reuen wat moeilijker gedrag vertonen naar andere reuen, zeker als er een loopse teef in de buurt is.
Het is wel goed voor een reu om te dekken, dat is uiteraard een natuurlijke gang van zaken en vaak worden ze er in gezinsverband rustigere honden door. Ook tegen prostaatproblemen schijnt het goed te zijn.
Maar het is gewoon per hond verschillend: ik heb aan onze hond geen enkel verschil gemerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hij kan er onrustig van worden.dan heeft hij de smaak te pakken en wil meer.hij kan er ook rustiger van worden,zo van,heb ik me daar zo druk over gemaakt,voor mij hoeft t niet.t ligt dus een beetje aan de hond.