Als je water met paracetamol geeft aan kat, is dat schadelijk?

Toegevoegd na 9 minuten:
een kwart opgeloste paracetamol in water

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is zo schadelijk dat het je het leven van je kat kan kosten.
De lever van een kat kan dit niet verwerken.
Sowieso ben je onzinnig bezig als je denkt dat je humane geneesmiddelen aan je kat kan geven.

Mocht je kat het al binnen hebben gekregen, bel dan nu de spoeddierenarts.
Als je je eigen dierenarts belt hoor je vanzelf waar je moet zijn.
Rieneke1
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
"Sowieso ben je onzinnig bezig als je denkt dat je humane geneesmiddelen aan je kat kan geven" Niet mee eens, Atenolol niet bedoeld voor dieren, wel voor mensen geef ik (op voorschrift van de dierenarts) aan mijn poes, i.v.m. haar hartproblemen, en werkt heel goed bij haar. Voor de rest een + Want ik snap dat je mijn voorbeeld niet bedoeld met je reactie.
Rieneke1
9 jaar geleden
Daar heb je gelijk in Voldy, goed dat je een nuancering aanbrengt.
Idd krijgen bijvoorbeeld katten met diabetes wel humane insuline, en katjes met HCM krijgen soms aspirine voorgeschreven.
Dit gebeurt echter wel op aanraden van de dierenarts: de dosis is juist, en de kat staat onder controle. Dank voor de plus!
misslobe
9 jaar geleden
Je antwoord klopt Rieneke, maar de opmerking: "Sowieso ben je onzinnig bezig als je denkt dat je humane geneesmiddelen aan je kat kan geven." vind ik niet terecht!!! Er wordt toch GEVRAAGD of het schadelijk is?! Geef dan ook het antwoord waarom gevraagd wordt en veroordeel niet gelijk iemand!
Rieneke1
9 jaar geleden
Daar heb je gelijk in misslobe, zie ook de reacties hierboven.
Ik had er de toevoeging "zonder overleg met je dierenarts " achter moeten zetten.
Ik bedoelde trouwens niet specifiek de VS, maar mensen in het algemeen die denken dat dit wel kan.