hoe moet ik mijn valkparkiet wassen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op 40 graden en geen bleekmiddel toevoegen.
Vogels, mits in goede conditie, houden zich zelf wel schoon, ook de valkparkiet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens een schaaltje met lauw water in de kooi te zetten,in het begin zal je parkiet er misschien bang van zijn,maar als je dit dagelijks doet dan wen je parkiet eraan en dan is de kans groot dat je parkiet uit zichzelf een vogelbadje neemt.

Antwoorden (3)

Als alles goed is met je valkparkiet, dan hoef je hem niet te wassen. Alle dieren wassen zichzelf.
Als hij ziek is, dan moet je toch langs de dierenarts. Die heeft er dan ook verstand van hoe je hem bij ziekte schoon kunt houden als de parkiet dit zelf niet kan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn valkparkietje is helemaal gezond maar ik heb haar nooit zichzelf zien wassen
ronron1212
12 jaar geleden
dat hoe je ook niet te zien dat doet ze echt wel. Met hun snaveltje en niet met water. Je kunt ook eens een klein bakje en een beetje water in de kooi zetten dat vinden ze wel lekker maar let er op dat spettert heel erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad ronron. En als je echt een tamme valkparkiet hebt, dan kun je hem ook eens in de wasbak zetten met de kraan heel zacht aan (zonder de stop erin). Vinden ze vaak heel leuk om mee te spelen.
Maar dit heeft niets met wassen in de zin van schoonmaken te maken. Dat doen ze inderdaad met hun snavel.
Wassen is niet nodig.
Wat ik met mijn parkieten altijd heb gedaan en ook nu met de papegaai, is natsproeien met de plantenspuit.
Misschien dat jouw valkparkiet daar even aan moet wennen, maar als-ie het doorheeft dan is het genieten geblazen!!!
Als-ie aan het opdrogen is dan zal je zien, dat hij met zijn snavel druk gaat poetsen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
droogt ze gewoon vanzelf of moet ik haar drogen met de föhn ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze droogt gewoon op, niet föhnen.
Het beste is om het in de ochtend te doen, zodat ze niet doorweekt gaat slapen.
Dat opdrogen gaat best snel hoor!
Jouw vraag : hoe moet ik mijn valkparkiet wassen?

Mijn antwoord : een valkparkietje is gek op water,dus geef hem of haar een badje ,dan zal die beslist daar gebruik van maken wanneer die het wil.