Hoe lang leven kippen?

Ik heb vroeger 2 kippen en 9 kuikentjes gehad maar die zijn allemaal overleden aan een ziekte. Maar nu vraag ik mij af hoeveel ze echt worden. Ik heb nu nog 2 kippen en die zijn in topconditie. Ze mochten vroeger in heel onze tuin lopen maar nu alleen maar de achterkant van onze tuin waar het ongeveer 20 vierkante meter zal zijn.
Ze leggen elke dag eitjes.
Wilt iemand me zeggen hoe oud ze worden want ik hou veel te veel van hen en dus hoop ik dat ze langer dan 2 jaar zullen leven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

De maximale leeftijd van een kip is afhankelijk van het ras. De 'gewone' bruine industriekippen, de hybriden, worden vaak niet ouder dan een jaar of 3. Maar sommige rassen kunnen wel 20 jaar oud worden. Verder spelen ook de levensomstandigheden van de kip een belangrijke rol. Gemiddeld worden de meeste rassen niet ouder dan 10 jaar.

Hangt er dus een beetje van af welke kippen je hebt

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kip_(vogel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor u antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (2)

Kippen leven rond de vier tot vijf jaar. Het kan ook langer zijn; dat hangt van het ras af.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor u antwoord fremar
Dat is echt heel erg verschillend!
Wij hebben een heel hok en sommige leefden niet langer dan 3 jaar en we hebben er 1 en die leeft nu al 11 jaar, zoals al in de vorige antwoorden word gezegd. Het ligt aan het ras.