Hoe me kitten te introduceren bij me poes van anderhalf zonder dat het een slachtpartij wordt?

Heb een poes van anderhalf rondt lopen en heb over twee weken een kitten erbij die is dan 8 weken maar hoe kan ik het alles goed laten verlopen zonder dat het een slachtpartij wordt iemand tips alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De meeste katten doen kittens niks, behalve af en toe een mep (zonder nagels uit) geven als het kitten te opdringerig doet of te speels is. De kans dat de poes het kitten meteen accepteert is heel klein, maar de kans dat de poes een slachtpartij aanricht is nog kleiner.
Laat het kitten even in de draagmand of in een aparte kamer zodat de poes er aan kan wennen (aan de geur ook.)
Geef vooral ook de poes veel aandacht, en niet het kitten. De poes kan snel jaloers worden op de aandacht die het kitten dat haar komt vervangen krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Laat het ze zelf uitzoeken. Het zal eerst zeker een geblaas en gedoe worden. Als jij je dan gaat opwinden (ze uit elkaar halen ed) dan duurt het langer. Ze moeten even elkaar aftasten en bepalen wie dominant is. Uiteindelijk leert je kitten de grens en wennen ze aan elkaar.
Ik ging me er eerst ook tegenaan bemoeien, en het heeft toen 1,5 maand geduurd. Nu slapen de dames samen, eten ze samen een kippenpootje weg en spelen ze.
Soms gaat kitten te ver, dan weet ze weer even haar plaats.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is verstandig om een hokje of doos in te richten voor uw kitten met daarin haar bed, kattenbak en waterbak, zodat ze zich veilig en op haar gemak voelt. Wanneer de oudere kat de kamer wordt binnengebracht om met haar kennis te maken, voelt ze zich beschermd in haar hok of doos en kan ze uw andere kat toch in de gaten houden. En als u vindt dat de tijd rijp is (dit kan wel enkele dagen duren), opent u de deur van het hok en laat u aan uw kitten over wanneer ze tevoorschijn komt.

Niemand kan garanderen dat de twee katten elkaars beste vrienden worden. Als dit inderdaad niet gebeurt, laat ze dan zelf een verhouding ontwikkelen waar ze zich het best bijvoelen. De meeste katten zullen uiteindelijk ten minste leren om elkaar te verdragen.