Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn kat trekt zijn haren eruit..wat kan dit zijn?

Ik heb een kater van nog geen 1 jaar, zins een week trekt hij zijn haren eruit. Soms zit er een kostje op maar niet altijd het is heel verspreid, van ze rug tot aan zijn staart. Ik heb nog een kat maar die heeft nergens last van.. kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kat kan gestrest zijn, hier heb je handige middeltjes voor: bij de dierenwinkel zijn er van die anti stress geurtjes te krijgen dit ruik je zelf niet de katten wel brengt rust en levert minder stress op. Pilletjes bestaan er ook voor trouwens.

Het kunnen ook vlooien zijn, als die zulke erge jeuk heeft dan kunnen katten maar ook honden zich gauw kaal gaan plukken door de erge jeuk. Pippetjes kopen en in ze nekje doen.

Toch denk ik zelf dat het om het eerste gaat. Stress, net een nieuwe omgeving, huisje. Komt wel goed maar doe er wel wat aan!! Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je allereerste gang dient uiteraard naar de dierenarts te zijn, om een medisch probleem uit te sluiten.
Pas als je kat grondig! is onderzocht, kan je verder gaan denken in de richting van een stress-gerelateerd probleem.
Een kat kan haren uit gaan trekken bij een allergie, of bij pijn bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Rieneke1
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding