Mijn vis gaat dood, wat moet ik doen?!!!

Ik had ongeveer een half jaar geleden 3 visjes gekocht, na een paar maanden ging er opeens 1 dood. Ik haalde hem er direct uit en mijn andere vissen bleven door zwemmen. Maar vorige week is er nog 1 dood gegaan en hij heef een nacht bij de andere vissen in dezelfde bak (dood) gelegen. 1 vis van dezelfde soort zit nu ondersteboven te zwemmen en gaat waarschijnlijk ook dood, kan ik dit nog voorkomen? En een andere goudvis zit nu de hele tijd aan de oppervlakte lucht te scheppen. Wat kan ik doen HELP! (paniek)

Toegevoegd na 3 minuten:
En als hij echt te ziek is, kan ik hem dan invriezen om hem zo on-pijnlijk mogelijk om het leven te brengen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

heb je wel het water verschoond en de kom helemaal shcoon gemaakt ( randen etc) kook en antibacterieel ontsmet... andere plantjes erin en de vis van vitamine en voeding voorzien? Dan pas heb je eigenlijk alles gedaan wat je kunt. Als de vis dan nog dood gaat an was hij al besmet. Als het in het water of aan het glas f in de planten zat, heb je een kans dat hij het redt... invriezen zou ik niet doen. tegen de tijd dat de vis vriest is hij al gestikt...

De kans dat hij dit overleefd is zeer klein. Invriezen heb ik nog nooit van gehoord en lijkt mij onnatuurlijk en pijnlijker. Wat je zou kunnen proberen is een schone emmer pakken, vullen met water en dan de vis subtiel bij zijn staart pakken en met lange halen, heel zachtjes naar voren en naar achteren trekken de duwen. Zo komt het verse water weer in zijn kiewen waardoor hij zomaar aan zou kunnen zwemmen.

Ik vermoed dat je huishouding voor wat betreft je aquarium niet goed is. Een vis snel uit zijn lijden te verlossen. Ik weet er wel één doch zal er ongetwijfeld weer maximaal gemind worden. Neem het visje in de hand en druk tussen duim en wijsvinger de schedel in. Invriezen is langzaam en maakt dat het diertje onnodig lijd. Door de plee heen spoelen, tja .......een grotere minachting voor een levend wezen is er volgens mij niet. Verdrinken, tja dat zal niet lukken.

ik zou eens nadenken over de manier waarop je de vissen houdt, want hier rammelt wat aan als ze achter elkaar het loodje leggen. invriezen in een langzame en pijnlijke dood, ook voor een vis dus hier help je hem niet mee. de snelste manier en minst pijnloos zal tegen je gevoel indruisen: scherp mes en kop eraf. het is warm dus mocht je verlichting hebben doe deze dan uit. ververs een deel van het water, en schaf een deugdelijke pomp aan. heb je een hoge bak met een klein wateroppervlak (hierdoor komt het meeste zuurstof in het water) zet er dan een membraampompje met bruisstreen op zodat het oppervlaktewater in beweging is. zuurstofplanten erin en niet teveel voeren. bij sluierstaarten moet je korrels voeren (anders happen ze teveel lucht en gaan ze drijven om uiteindelijk het loodje te leggen) denk dat je bak veel te klein is, er geen pomp/filter in zit. goudvissen zijn grote vervuilers dus laat ook je water waarde testen in een dierenwinkel of aquariumzaak. aan de vissen ligt het in ieder geval niet als ze achter elkaar gaan.... dus maar er geen vissticks van, dat is NIET prettig voor de vis.

Goudvissen horen buiten in de vijver. Wil je ze toch binnen hebben, zorg dan voor een goede waterkwaliteit! Ergens doe je iets niet goed! Nooit zulke vissen een niet te klein aquarium. Een goedwerkende grote filter is noodzaak. Een pomp die minstens per uur de inhoud verpompt, maar liefst nog meer. Om de paar weken een derde deel van het water vervangen door schoon leiding of vijverwater. Niet te veel voeren en een goede kwaliteit voor geven, geen vlokkenvoer. De hardheid van het water regelmatig testen en zonodig bijsturen. Voldoende waterplanten. In principe zijn alle vissen ziek, ze hebben ziekmakende bateriën, virussen en parasieten bij zich. Een gezonde vis in gezond water heeft daar geen enkel probleem mee, pas als de vis verzwakt, door b.v. slecht water, komen de ziektes te voorschijn. Geef je zieke vis maar een flinke tik en hij is dood. Vind je dat zielig, bedenk dan, dat je door slecht water vissen laat doodgaan, dat is nog veel zieliger.

Ik las op de koi side dat kruidnagelolie. helpt om vissen uit hun lijden te helpen,dat ga ik dan ook gauw bestellen want een van mijn goudvissen ligt ook op apegapen.Sterkte met je visjes Noor

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100