ik heb nu al n week een jong hamstertje, maar zodra ik hem voer in zn hok, en dit van mijn hand probeer te laten eten, bijt hij. hoe voorkom ik dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan zijn dat hij denkt dat jouw vinger ook eten is. Was daarom je handen even met zeep .... dan ruikt hij wel dat je vinger niet zijn soort smaak is en zal hij er waarschijnlijk afblijven.

Het arme beestje is doodsbenauwd van je! Ook niet gek natuurlijk. Geef hem gwoon lekker zijn rust. Laat hem rustig aan zijn omgeving wennen en als hij rustiger is, kan je je hand af en toe in het hok laten hangen. Zo went hij aan je geur en dat je geen bedreiging bent.

Hij is erg bang. Vooral net uit zijn slaap kan hij zeer gehumeurd reageren. Geef hem de tijd te wennen aan je hand en benader hem niet met de hand in zijn kooi, laat hem op je hand af komen. Dat is minder bedreigend en hij zal je dan minder snel bijten/niet bijten. Dit moet wel stoppen , anders blijft hij dit doen. Laat hem dus op je af komen en ga niet met je hand naar het diertje toe, die reuzenhand is zeer eng voor hem. Gelukkig zijn het slimme diertjes die al snel door hebben dat jouw hand slechts goedheid geeft, als je bovenstaande in acht neemt. Dan worden jullie dikke maatjes!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100