Heb 5 katten. 1 lapjes poes. Al die andere katten vallen haar steeds aan. Ze is heel lief. Is het de kleur? Waarom doen ze dit ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Is die kat als laats bij jou gekomen? Dan kan het zijn dat ze nog moeten wennen. Het zal nooit aan de kleur liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, dit heeft niets te maken met de kleur.
soms is er in een groep katten eentje de pineut; deze katten worden paria's genoemd.
stress in de groep kan een rol spelen, dus probeer het stress-level voor je katten zoveel mogelijk te verlagen.
maak gebruik van feliway in de ruimtes waar de katten het meest verblijven.
hou ze bezig, door dagelijks met ze te spelen, speeltjes te rouleren, en doe aan geur- en voedselverrijking.
vul eens een paar sokken met valeriaanwortel, verstop wat lekkere brokjes, maak zelf een voerpuzzel.
geef je katten toegang tot het hele huis, en maak hoge lig en verstopplekjes.
laat een kastdeur open staan, en leg een lekker lapje op de bodem.
maak de vensterbank vrij, zodat ze naar buiten kunnen kijken als ze dit leuk vinden.
het zou ook goed zijn er een gedragstherapeut bij te halen, die je katten en hun interactie met eigen ogen kan zien.

soms echter, lukt het gewoon niet de situatie te verbeteren, wat je ook doet of laat.
dan getuigt het van liefde voor je kat als je haar herplaatst, want de paria zijn is geen leven voor een poes.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik de vraag las, rien, dacht ik gelijk: Dit is er één voor rieneke! Gelukkig heb je hem zelf ook al ontdekt en, voor zover ik kan beoordelen, weer uitmuntend beantwoord! Een dikke ploes!
Rieneke1
11 jaar geleden
dank je keesje! :)
Ivana
11 jaar geleden
Zoiets als de gebeten hond.....Plus voor Rieneke!
Rieneke1
11 jaar geleden
precies, dank ivana! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kannie missen : dikke Plus ! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik had beantwoorden geklikt, in mijn ooghoek 8 uur gelezen, zat al te tikken en ineens : even lezen (wat ik nooit -meer- doe) en ja hoor mijn gevoel zei het me, je stond er al met een beregoed antwoord vandaar : dikke plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke Heb jij over poezen geleerd of veel van gelezen of is dat heeeeeeeeel veel ervaring opgedaan?
Rieneke1
11 jaar geleden
cazzy, allebei.
ik heb al 35 jaar een groep (3 tot 5) katten, en ik heb de opleiding tot kattengedragstherapeute gedaan.
katten zijn mijn passie :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is, dat ik al een " bazinnetje" heb, anders zou ik vragen.....
Rieneke1
11 jaar geleden
haha ik denk dat je niets te klagen hebt bij je huidige bazinnetje keesje! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wauw!!! rieneke tof zeg bij mij zijn dat honden vanwege eens een hele mooie ervaring heb de vraag hier al gesteld trouwens. al gezien toevallig?