Er lag deze morgen een muizenhoofd voor de deur. Doen katten dit uit liefde? Of interpreteert de mens dat aLleen maar zo?

Toegevoegd na 6 minuten:
Nu heb ik snel ff nog een bijvraagje. Ik heb gelezen dat als je kat aan je neus likt dat dat ook een teken van vriendschap en liefde is. Is dit waar of isdit een verzonsel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

jazeker kan je dit als cadeautje aanmerken.
waarschijnlijk zien onze katten ons als grote onnozelaars, want zoals ze prooi naar hun jongen brengen doen ze dat soms ook bij ons.

Toegevoegd na 11 minuten:
ja, een likje is een teken van vriendschap; bevriende katten likken elkaar ook.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Whahaha! Zo las ik laatst (of heb jij me dit verteld) Dat katten soms miauwen zodat wij een deur openen om er vervolgens niet doorheen te gaan. Blijkt dat ze even willen checken of ze nog steeds controle over ons hebben :)
Rieneke1
11 jaar geleden
ja, dat had ik je verteld , alleen gaat het niet zozeer over controle over ons, als wel over de situatie :) roger tabor, een bekend kattengedragsdeskundige, heeft ooit gezegd dat katten ons zien als enorm onbehouwen dominante katers die voortdurend het territorium aan het vernaggelen zijn en belangrijke geurmerken verwijderen.
katten hebben nogal wat uit te staan met hun baasjes ;)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Oh is dat de reden, nou gelukkig hebben we altijd nog de stofzuiger haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik verbaas me ook altijd over het verschil van katten en honden als ik in hun gebied kom als postbode. Katten verwelkomen mij soms uitbundig en trekken me bijna mee naar de deur (om die open te doen zodat zij naar binnen kunnen en ik het tafelzilver van hun onnozele baasjes als beloning mee mag nemen). Honden daarentegen......
Rieneke1
11 jaar geleden
vervelende blafbeesten zijn het he pelle? ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eens word ik een poezenmens rieneke (als ik 80 ben ofzo)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn hondenhart [de linker- of de rechterkamer :)] protesteert: ook honden zijn lieve, leuke, geweldige dieren, maar inderdaad het zijn geen katten.
Rieneke1
11 jaar geleden
is zo hoor jodokus, honden kunnen lieve enthousiaste maatjes zijn.
wel vind ik ze vaak wat viezig :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben met honden opgegroeid en mijn man met katten. Mijn man heeft geen zin om honden uit te laten en ik ben altijd bang dat ik over zo'n kleine kat struikel (we hadden altijd grotere honden). Ergo: we hebben geen huisdieren ;-)
Rieneke1
11 jaar geleden
pelle, neem een maine coon, die kunnen wel 13 kg wegen!
het kost wat, maar dan heb je ook wat ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en een noorse boskat ? is ook een flinke jongen m/v...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het wordt nog steeds niet het formaat van een dalmatier ofzo ;-)
Rieneke1
11 jaar geleden
tsja pelle, als je zo kritisch bent dan houdt het op hoor! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie smoes he!
het thuisbrengen van prooi is het zorgen voor het thuisfront.
de kat zorgt voor het vrouwtje/baasje door voedsel mee te brengen.

Toegevoegd na 1 uur:
een likje is liefde, meer likjes is meer liefde = verzorging.
ik had een kater, die voor me kwam liggen (soms in mijn armen) en dan een lok van mijn haar uitgebreid ging wassen! na een bepaalde tijd vond hij het welletjes en met een goed hoorbare zucht rolde hij zich op en ging verzaligd slapen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leuk beschreven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begrijp mijn kat nu beter , leuk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel!