Klopt de bewering echt dat Friese paarden een vriendelijk karakter hebben?

Ik zou eigenlijk graag willen weten of het klopt dat Frieze paarden over het algemeen vriendelijker zijn dan anderen.

Weet iemand dat misschien? Alvast bedankt! ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

ja, dat klopt.

Karakter kenmerken Friese paarden

De Fries is vriendelijk, levendig maar mak, intelligent, leergierig en trouw. Verder is hij een gewillige werker. Ook hebben Friese paarden een koel hoofd en is daardoor zeer geschikt voor recreatief rijden en buitenritten en is ook zeer geschikt voor dressuur vanwege de hoge knieactie en zijn betrouwbare gedrag.
11 jaar geleden
Dat klopt wel een Fries(paard) is wat rustiger dan bv een KWPN.Heb met beide lang gewerkt maar het zijn wel dieren en hebben allemaal een eigen karakter .En zelfs bij een Fries heb je boeven zitten,maar over het algemeen heb je er een superpaard aan.Als je in een manege gaat rijden(les nemen) zijn de paarden over het algemeen vriendelijk en betrouwbaar.Veel plezier want een erg leuke hobby!!!