Heb je ook recht op een recept te krijgen van een dierenarts ?

Mijn zus heeft een kat met een te snel werkende schildklier. Ze is daarmee naar de dierenarts geweest en heeft dus betaalt voor consult, bloedonderzoek en medicijnen. Deze medicijnen moet het dier zijn leven lang gebruiken. Deze medicijnen zijn goedkoper online te koop maar alleen met recept van de dierenarts. Mag een dierenarts weigeren een recept te geven ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
LeonardN
6 jaar geleden
Kan je niet een onlinedierenarts " consulten"? Of is die tijd voorbij?

Antwoorden (2)

Nee je hebt geen recht. Een dierenarts zal uitschrijven als hij dat nodig vindt en wat hij nodig vindt. Dat je hem betaalt heeft daar niks mee te maken.
6 jaar geleden
Ern dierenarts mag dat zeker weigeren en zal fat ook doen als hij zelf het spul in huis heeft wat hij óók wil slijten :/
Mocht je een dierenarts treffen die dit wél voor je wil doen, hou er dan rekening mee dat er zo ongeveer 8 euro aan receptkosten bij komt.