Hoe kan je je eigen honde leren om om te rollen? ;)

Vanmiddag wou ik echt een keer mijn eigen hond leren om om te rollen haha, alleen eigenlijk geen idee hoe dat werkt.
Ik heb natuurlijk wel verstand van honden, alleen nog nooit een hond geleerd om om te rollen.

Weet iemand dat misschien? Alvast bedankt! ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kan hem met een snoepje sturen... De ho d in diepositie krijgen dat hij om moet kijken door het snoepje langs zn lichaam te houden en pas wanneer hij rolt. Het snoepje te geven.
Dit herhalen en herhalen... Dan leer je een hond alle trucjes...

De hond weet pas wanneer hij rolt dat hij een koekje of brokje krijgt. Dus later kan je dat dan met je hand doen en evt nog daarna belonen. Wacht er niet te snel mee want een hond is niet al te slim en als jij hem wilt belonen naat hij iets heeft gedaan en je Egt kom mee naar de keuken. Dan denkt hij dat de beloning is voor het naar de keuken lopen. Ipv dat hij gerold heeft.

En dat geldt voor alle trucjes en straf. Als een hond geplast heeft waar dat niet mocht en je ziet dat, straf he, dan niet zomaar. De hond snapt niet dat het daarom gaat.

Er zijn veel tips over trainen met honden maar ik denk dat het belangrijkste is dat je volhoudt en op de juiste manier beloont. Of niet.. Ook al rolt hij niet na een uur lang. Nooit dat brokje geven, want dan associeert hij dat met: ik krijg iets omdat ik niet luister! Yessss:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is inderdaad het grootste probleem. Respect moet hij hebben voor je voordat hij iets doet. As je hem bijv eten geeft moet je het eerst in de bak doen. Hem biv aan de riem of opsluiten buitennde deur. En pas wanneer JIJ bepaalt dat hij mag eten, mag hij eten. En ook JIJ stopt dat weer. Dat wil niet zeggen dat je gemeen moet zijn, maar de baas. Zo zal hij jou ook vertrouwen. Met uitlaten bijv. Houd de riem zo dat jij hem uitlaat. En niet andersom ( honden die trekken en de baasjes die erachter lopen, je ziet ze overal) niet voor, niet achter, maar naast je laten lopen. En de hele dag door trucjes en belonen als jij vindt dat het goed is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En daar lach je om? Te gek voor woorden dat je je hond de baas laat zijn, daar krijg je enorm spijt van en een kunstje leren met een koekje zal je daar niet bij helpen. Cursus volgen dus of iig een goed boek lezen (van Cesar Milan ofzo).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wel oppassen met herhalen, herhalen en herhalen. het is beter om dit niet te lang achter elkaar te doen, en te stoppen op een punt dat de hond doet wat je verwacht zodat het op een positieve manier afgesloten wordt. zo is de hond de volgende keer ook weer gemotiveerd. beter een paar keer kort per dag oefenen, dan 1 uur lang achter elkaar. (je hebt dus herhalen en herhalen) ;-) het hoeft dus geen kwestie te zijn van 'denken dat de hond de baas is' want dan zou ie helemaal geen enkele poging doen als ie het nut er niet van in ziet. het is een kwestie van 'hoe kan ik naar de hond op een leuke manier duidelijk maken wat ik van hem wil, zonder meteen het onderste uit de kan te halen. eerst moet de baas leren hoe het moet, voordat een hond het van de baas kan leren. lukt het niet een hond wat bij te brengen ligt het 99 van de 100 keer echt niet aan de hond!
ga, als de mogelijkheid er is op cursus. daar leren ze je hoe je de hond moet "sturen"voor jou en de hond leuk en leerzaam.
Misschien leert hij daar niet omrollen, maar als je de techniek kent hoe hem naast je te laten lopen, dan kun je diezelfde techniek gebruiken om te rollen.
En lees er eens n boek of tijdschrift over
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
anneliez, van mij een plus. Je hebt gelijk. Men moet namelijk leren hoe een hond dingen opslaat en zaken uitvoert. Dat is anders dan bij een mens. Die zaken leer je op een goede cursus en is het begin van een gelukkig samenleven met de baas. Dit advies is dus van groot belang en verdient absoluut niet om met een min te worden afgeschaft. Als je een hond begrijpt, kan je hem alles leren als je geduld hebt. Dat houdt veel meer in dan alleen omrollen.
Ivana
11 jaar geleden
afgeschaft= afgestraft
anneliez
11 jaar geleden
dank je
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat deze vraag was bedoeld op zulke antwoorden te krijgen, want ik ken hun en ze hebben veel honden die zo goed luisteren als maar kan! Dus op een cursus daar moet ik hard om lachen!!! Das misschien handig voor mensen die géén verstand hebben voor honden.
Ivana
11 jaar geleden
Ik hou van Coo:Ik ken mensen die al 21 jaar honden hebben en nog steeds niet weten hoe je een hond iets moet aanleren. Tijd zegt niets, kennis is het hele eieren eten.
anneliez
11 jaar geleden
Dat valt uit de vraag niet op te maken he. Hondenkenners weten dat je niet even op een middagje een hond kunstjs leert
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt toch ook helemaal van de hond af, de mijne had het na een kwartiertje onder de knie hoor. Er wordt gewoon gevraagd welke techniek je moet gebruiken om een hond te leren om te rollen, daar hoef je niet meteen een cursus voor te gaan volgen. Leuk met je beestje bezig zijn op een regenachtige dag is ook belangrijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is van veel dingen afhankelijk, waaronder de know how van de baas, het ras van de hond (poedel bv pakt veel sneller dingen op dan een bloedhond om maar even wat te noemen) maar het ligt vooral aan de baas. stel dat deze weet hoe het moet maar zo rete enthousiast te werk gaat dat de hond hier ook te blij op reageert schiet het nog niet op. eigenlijk is het geen antwoord op de vraag, maar vind het persoonlijk wel waardevol. op cursus leer je idd geen omrollen, maar kan je een hele goede algemene indruk krijgen van hondenpsychologie wat alsnog een basis kan zijn om een hond dit soort dingen te leren. +1
Ik heb het zo gedaan:
Laat je hond eerst af gaan, of lig, net welk commando je gebruikt (dit moet hij natuurlijk wel al kennen, anders moet je hem dat eerst leren). Vervolgens neem je een lekker beloningsbrokje (geen eigen voer, maar iets wat hij alleen bij trainen krijgt) en dit hou je een beetje voor zijn neus. Dan ga je met je hand opzij, langs de schouder omhoog, zorg dat je hond jou hand volgt met zijn neus. Op een gegeven moment rolt hij op zijn zij (als hij je hand blijft volgen). In het begin geef je daar al het brokje, zodat hij snapt dat dit de juiste beweging is. Daarna probeer je de beweging af te maken door het brokje later pas te geven, als hij iets verder rolt. Niet te snel resultaat willen, heb geduld.
Wat voor een hond heb je? Een hele grote hond zou ik dit trucje niet leren ivm gevaar voor maag kanteling. Ook niet gaan doen na de maaltijd.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alleen al voor de waarschuwing voor maagkanteling al een dikke +!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+