Wat is dit voor bobbel? (hond)

Onze hond Romy, een koningspoedel van 9 jaar heeft al een tijdje een bobbeltje. (zie foto) Het was eerst kleiner, maar het is groter geworden (0,5 cm).

We zijn al naar de dierenarts geweest en die kan nog niet vast stellen wat het is. Daarvoor moeten eerst onderzoeken voor worden gedaan. We zijn al van plan om het te laten onderzoeken en het weg te laten halen, maar voordat het zover is, willen wij toch jullie vragen of jullie weten wat het is.

Alvast bedankt namens Romy en ons :)

Toegevoegd na 7 minuten:
De bobbel zit op haar rug.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
Kimath
12 jaar geleden
op welke plek op het lichaam zit dit bultje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de rug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euhm....
de koningspoedel is van je avatar ?
:OP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft ze zichtbaar last van?
@Heksje, als dat zo is, komt het door een harde en vooral grote sneeuwvlok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een wolf.

Antwoorden (5)

er is hier niemand die het beter weet dan de dierenarts die het knobbeltje heeft gezien. Afwachten dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het geen tepeltje?

Toegevoegd na 2 minuten:
Dan zou ik het niet weten, sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontsteking (doorntje in de rug), talg-bobbeltje of begin van een gezwel, goed- of kwaadaardig. Dit alles kan alleen de dierenarts voor je uitvinden. Wij kunnen hier geen zinnig woord over zeggen.
Het beste gewenst!
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad Ivana,een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens +1 het kan ook nog een graszaadje zijn wat in de huid is gekropen, of een ingegroeid haartje wat is gaan ontsteken en in een kapseltje zit. voor duidelijkheid gewoon een dierenarts bezoeken dus :))
Ja, vervelend als je niet weet wat het is he?

Als het een vetbultje is (woekering van vetcellen) dan is het iets onschuldigs.

Als het een verstopt talgkliertje is (die kunnen langzaam groter worden) dan kun je het vaak een beetje heen en weer bewegen onder de huid. Dit is iets onschuldigs. Soms kun je er talg uitdrukken. Soms kunnen deze talgkliertjes gaan ontsteken en dat is vervelend. Dan zou hij wel verwijderd moeten worden.

Als ze ontstekingen heeft in haar lijf kun je soms in de oksels voelen of de lymfeklieren opgezet zijn. Dit is ook met bloedonderzoek op witte bloedcellen te testen.

Een dierenarts kan met een naald wat cellen uit het bultje halen en laten onderzoeken of het een tumortje is.

Sommige tumoren verspreiden zich door het lichaam. Je kunt dit soms ook testen aan de lymfeklieren in bijvoorbeeld de oksels.

Heeft ze maar 1 bobbeltje?
Bijt ze er zelf aan?
Doet het zeer?

Het blijft toch afwachten wat de dierenarts zegt... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn (nu overleden hond) had dat ook, maar dat werd steeds groter en groeide uit tot een tumor. Het leek wel een beetje op dit maar ik zou wachten tot de uitslag van de dokter!