hoe verzorg je pas geboren guppen het best?

ik heb ongeveer 2 weken oude guppen maar er zijn er al 3 doodgegaan ze zitten in een aparte vaas.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In een vaas....... er gaat er geen 1 het halen.

Het beste antwoord

Pasgeboren guppen groeien slecht als ze tussen de uitwerpselen en voedselresten van hun moeder moeten leven. Daarom moet het wijfje zo snel mogelijk - en zodra ze klaar is met bevallen, uiteraard - verwijderd worden uit het bakje waarin de jongen hun eerste dagen (weken) zullen doorbrengen.

Om de twee uur voederen.

Een goed uitgebalanceerd dieet zou er als volgt uit kunnen zien:

droogvoer A (granulaat, vlokken of gevriesdroogd)
levende artemia
droogvoer B
levend voer (microaaltjes, drosophila)
gevriesdroogde tubifex of plankton (op maat van hun bekjes)
speciaal droogvoer voor jonge vissen (meestal heeft dit een extra hoge voedingswaarde)
levende artemia
een voedzaam droogvoer, om de nacht mee door te komen.

Regelmatig waterverversing.

12-14 uur per dag verlichting.