Hoe veranderen mensen de chip bij een huisdier, als ze het gestolen hebben? (zie uitleg)

Ik heb geen dier gestolen, maar omdat er nog al veel huisdieren kwijt raken, en wellicht gestolen worden, dacht ik, hoe zit dat dan als ze wel een chip hebben. hoe doen ze dat?

Toegevoegd na 35 minuten:
(de gegevens van waar die woont)

Weet jij het antwoord?

/2500

'gechipt zijn' zegt niks, er moeten eigenaar/adresgegevens aan de chip gekoppeld zijn anders weet je nog niet van wie een dier is.. In eerste instantie is dat vaak de fokker of een dierenasiel. De nieuwe eigenaar (al dan niet dief) kan de registratie alleen veranderen als ie de barcode (het 15 cijferige nummer) van de chip heeft. Die code staat bijvoorbeeld in het dierenpaspoort. Of misschien dat mensen die code elders in huis bewaren of kwijt zijn geraakt. Hoe je een mutatie kunt doorgeven als je de barcode van de chip kwijt bent geraakt (of je hebt het dier gestolen dus je hebt sowieso geen barcode) weet ik niet, zou je de NDG even voor kunnen bellen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100