Hoelang duurt het voordat de geleidepup bij ons komt? En hoevaak komen er medewerkers langs bij ons als we een pup hebben en waar wordt op gelet?

Stel dat ik pleeggezin wil worden voor een pup:
Hoelang duurt het dan voordat de geleidepup bij ons komt?
En hoevaak komen er medewerkers langs bij ons als we een pup hebben en waar wordt op gelet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er zal eerst gekeken worden of jullie wel een geschikt gezin zijn voor een geleidepup. Er zijn veel voorwaarden:
• Voor een goede begeleiding moet er altijd een volwassene uit het gezin bij de pup aanwezig zijn. (Het is toegestaan dat er maximaal 2 dagen per week, maximaal
2 uur per dag geen volwassene aanwezig is bij de pup).
• Men moet bereid zijn volgens de richtlijnen van KNGF Geleidehonden te werk te gaan. Zo besteedt het gezin veel tijd en aandacht aan de pup en neemt hem overal
mee naar toe, zoals winkelcentra, stations, de markt e.d.
• Men moet bereid zijn periodiek tijd vrij te maken voor de bezoeken van de afdeling Puppy- en Pleeggezinnenzorg, thuis of elders.
• Er mogen geen kinderen in het gezin jonger zijn dan vier jaar.
• Het pleeggezin neemt de pupverzorging belangeloos op zich. Voedings- en dierenartskosten worden vergoed.
Bovendien wordt de voorkeur gegeven aan:
• Een gezin dat in de bebouwde kom woont
• Een gezin wonend op de begane grond of in een flatgebouw met lift
• Een gezin dat in het bezit is van een auto
• Een gezin dat uit meer dan één persoon bestaat

Als je aan al die voorwaarden voldoet, komt er eerst een kennismakingsgesprek, en als dat ook goed verloopt kun je dáárna op de wachtlijst geplaatst worden. Hoe lang het dan nog zou kunnen duren, kunnen ze je ongetwijfeld tijdens dat gesprek vertellen.

Alle info vind je hier: http://www.geleidehond.nl/onze_honden/puppypleeggezin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
já - daar is ie dan!! Ik zat er dringend op te wachten, want ik wist, dat jij dit antwoord goed en volledig kon gaan geven.
Natuurlijk een dikke plus!