ik heb een kitten van 8 weken oud. als ik savonds ga slapen gaat ze heel zielig mauwen.. wie weet wat dit betekend?? en hoe ik het haar af kan leren??

als ik naar bed ga gaat ze in de gang.. mandje kattenbak en eet/drink bakje bij haar is een vrij grote gang.. maar mijn zoontje kan niet slapen door het gemauw van haar.. wie weet wat het betekent?? of is het gewoon aandacht vragen wat ze doet?? weet misschien iemand hoe ik het haar kan afleren??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet je niet eerst weten waaróm ze dit doet, voordat je beslist of je het haar wilt afleren of niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit hebben wij ook meegemaakt ,toen onze kat zo jong was.Dit is logisch,want de kat moet ,net als wij, wennen aan de nieuwe situatie.Je kunt hem(of haar)dit gedrag afleren door veel aandacht te schenken ,zowel overdag als s'avonds,als je naar bed gaat.Het klinkt misschien raar,maar zeg tegen je kat ,ik ga nu slapen ,morgen ben ik er weer voor je.Ook al "begrijpt "ze dit niet,als je dit vaak genoeg zegt,neemt ze dat op een of andere manier toch op.Ook kun je "verstoppertje"spelen,door een deur open en dicht te doen ,en dan zeg je :ik ben er weer!Het vergt wel enig geduld,maar meestal lukt het op deze manier wel.SUCCES!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
slaap of draag een dag of twee een oud tshirt. niet wassen en in het mandje van de kat leggen. hij voelt zich eenzaam en mist zn moeder nog
hij is ook veels te vroeg bij moeders weggenomen! (12 weken minimaal bij moeder) door jou geur zal hij zich minder eenzaam zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zet zijn mandje naast je bed, tegen de muur de kattenbak en water- en eten-bakjes, praat met hem en neem hem eventueel in je armen in bed, hij mist zijn moeder en broertjes en zusjes, het nest, het is vreselijk voor zo'n kleintje, veel te jong en te klein, en dat moet je toch opvangen...! geef veel liefde en heel veel aandacht ! de tip van het ongewassen shirt is een goede, ook een wekker en een warmwaterkruik in een kussensloop kan je in de mand leggen (wekker voor het tikken van het moeder-hart, de warmte van de kruik is de warmte van moeder en de anderen in het nest, die hij allemaal vreselijk mist) het is maar een klein baby'tje, zo moet je het wel zien ! als je ooit nog een keer een kitten wilt hebben/kopen, zorg dan dat het 12 a 15 weken bij de moeder in het nest blijft !? toen mij dit jaren geleden overkwam heb ik de eigenaar van de moederpoes 6 weken geld gegeven voor 6 weken voer, om hem (mijn kater) bij de moeder te laten blijven zo lang mogelijk, toen ik hem kwam ophalen waren alle broertjes en zusjes al bijna een maand weg ! ik heb daar nog steeds een goed gevoel over dat ik dat goed gedaan heb.

Het beste antwoord

Je kitten zal zich inderdaad eenzaam en verlaten voelen en wat bang zijn; 8 weken is erg jong om het al alleen te redden zonder moederpoes en nestgenootjes.
Je zou kunnen proberen om het mandje zo knus mogelijk te maken - zacht, niet te groot, beschut (hier hebben we het bv. onder een stoel gezet). Waarschijnlijk mist ie ook de nestwarmte van met mama/broers/zusjes warm tegen elkaar aan te slapen - dat zou je kunnen proberen nabootsen door een warm kersenpitkussen of een warme kruik in een zachte handdoek te wikkelen en dit erbij in het mandje te leggen. En wat extra aandacht en troost bieden als ie om hulp roept, kan ook helpen geruststellen dat je toch nog in de buurt bent, ook al ziet ie jullie niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij ligt nu stil naast de bank.. heb in zijn mandje een fleece deken wat slordig ingelegt.. daar kruipt ze dan heerlijk tussen en je merkt wel al wat verschil.. ze mauwt nog wel als ik naar bed ga maar ze is al veel sneller stil dan eerst... dank je wel

Andere antwoorden (3)

Hoi Bianca.. Onze kitten is nu bijna 11 weken, maar hij deed dat ook! Hij is te vroeg uit zijn nestje gehaald en mist zijn moeder. Ik heb Jerry, gewoon bij me genomen in bed en hij slaapt nu aan mijn voetkant. Ik denk dat als jullie naar bed gaan, hij of zij, zich erg alleen voelt. Komt wel goed als hij wat ouder word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat je zoontje met wat eten en drinken in de woonkamer als je gaat slapen en kijk wat hij doet. Als hij mama mama roept vraag hem waarom hij dat doet. Dat is het antwoord op zielig miauwen. Als je dat eenmaal weet dan weet je ook hoe je haar af kan leren. Succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij bent niet zo'n kinderliefhebber?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel hoor, volgens mij jij mist de hint. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus
Poes is gewoon alleen. Doe je niks aan; de enige remedies zijn toegeven (poes in je bed) of negeren). Duurt een tijdje, maar op een gegeven moment went het beestje eraan en zal ze minder vaak miauwen. (niet nooit meer, blijft toch een levend beest).
Verder vind ik 8 weken best jong voor een kitten bij de moeder weg te halen, maar daar doe je nu niet zoveel meer aan.