Wat kun je doen met je hond op het strand?

Hallo,
Ik heb een chihuahua en ga vandaag met hem naar het strand.
Weet iemand misschien iets leuks om daar met je hond te doen?
Zwemmen gaan we zowieso in het ondiepe water want dat vind hij leuk. Maar verder de hele dag op een handdoek liggen vind een hond volgensmij ook een beetje saai.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Neem een tentje of parasol mee.. dat beschermt een beetje tegen de hitte.
Een bal, een knuffel en lekkers meenemen voor je hond.
speelgoed wat je in het water kunt gooien.. samen even rennen op het strand.. er is legio veel te doen...neem ook wat vers water mee.. zout water vind een hond minder lekker..
heel veel plezier vandaag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat in deze tijd van het jaar je alleen naar echte 'hondenstranden' kan, waar iedereen (bijna) een hond bij zich heeft, hoef je je geen enkele zorg te maken : de honden hebben de dag van hun leven met elkaar en razen de hele dag rond...en het is geweldig om te kijken naar al die vliegende staarten en flobberende tongen en opsproeiend water en natte, zanderige, 'happy dogs!!

Ik ga bij voorkeur naar een hondenstrand, ook zonder hond : de hele dag genieten van die genietende honden!

De tip van de schaduwplek en het water is heel goed en belangrijk : hij zal erge dorst krijgen en misschien af en toe even komen uithijgen in de schaduw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
spelen met water vind een hond ook leuk, en een bal, als je een badmintonracket (of zo iets) hebt gaat hij achter het pluimpje dat je weg slaat aan rennen.

schaduw / handdoek en water ja dat is al gezegd, ook :

vergeet niet
een drinkbak (met fles water) mee te nemen!
en een riem is ook belangrijk !
en let op waar precies je hondje los mag lopen...

veel plezier!

Toegevoegd na 49 seconden:
wandelen en rennen natuurlijk als het niet te warm is...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou me eerst informeren of het strand waar je heen wilt wel honden toelaat. Zelf woon ik aan zee in Zandvoort en hier is het absoluut verboden met je hond tussen de badgasten rond te lopen. Je mag hier alleen met je hond op bepaalde tijden op het strand komen en dat is 's ochtend vroeg, vóór 9 uur en 's avonds na 19 uur. Ook dan moét de hond aangelijnd zijn en als eigenaar ben je verplicht poepzakjes bij je te hebben en het direct op te ruimen. De boetes zijn niet mals!!! Er wordt ook zwaar op gecontroleerd.
Kijk dus voor je weggaat eerst eens op internet bij de verordeningen van de gemeentes die stranden hebben. Zover ik weet hebben de meeste badplaatsen in onze buurt hun hondenbeleid strenger gemaakt vanwege de vele klachten van de gasten. Je moest eens weten hoeveel mensen hier niet eerst geïnformeerd hebben, dan met de hond opgescheept zitten en die arme beesten in de auto laten zitten. Ik weet dat de politie heel vaak de diertjes moet bevrijden en de eigenaars stevig aanpakt.

Toegevoegd na 21 minuten:
Op deze site staan de zg. hondenstranden waar je gerust met je hond kunt komen spelen en ravotten;
www.hondenplanet.nl/recreatie/met-de-hond-naar-het-strand/

Deze stranden hebben vaak een hondenbar met waterbakken voor de honden en een keuze uit hondenkoekjes. Vaak zijn deze stranden uitgerust met bosjes en gras waar voor de hond van alles te beleven is.
Ook kunnen ze hier vaak vrij rondlopen.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij 'mijn' hondenstrand hangt aan elke paal van de weg van het duin tot aan het strand een poepschep (omdat de opwinding tijdens die tocht van de auto tot het strand toeslaat, en dus bijna alle honden zich daar al ontlasten). Poepzakjes en deponeeremmers vanzelfsprekend ook....
Dan is er één strandtentje, waar overal vers water staat, en als je iets bestelt, krijg je eerst een hondenkoekje op tafel gelegd, vóór er überhaupt gevraagd wordt of en wat jij wilt drinken....