Is gedemineraliseerd en gedistilleerd water hetzelfde als je triops wilt houden?

De gebruiksaanwijzing zegt gedistilleerd water. Wij hebben nu gedemineraliseerd water. Maakt het uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Gedestilleerd water of aqua dest is zeer zuiver water, waaruit door destillatie alle anorganische zouten en vele organische stoffen zijn verdwenen.

Gedemineraliseerd water of demi-water is water waaruit alle zouten die doorgaans in leidingwater in vrij kleine hoeveelheden aanwezig zijn, verwijderd zijn.

aldus Wikipedia. Gedestilleerd is dus nog water zuiverder dan gedemineraliseerd. Een 'triopsforum' dat ik heb geraadpleegd spreekt over 'bronwater' en 'gedestilleerd/gedemineraliseerd' water.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

volgens de 1e site is bronwater goed genoeg, volgens de 2e site moet het gedistilleerd zijn..?

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/42990-triops-huisdieren-uit-de-prehistorie.html
http://www.triopsguys.com/triops-water-guide-360/

Hier:
http://www.triopsforum.nl/triops/
Staan ook verschillende dingen.
Ik zou het gedemineraliseerd water gewoon gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar het hier op neerkomt is dat het kalkarm / vrij water moet zijn.
Demi water is over harsen anionen en kationen wisselaars gegaan. Daar zit vrijwel niets meer in behalve silicaten.
Gedestilleerd water is water welke ontstaat na verdamping en condenseren waardoor de opgeloste onzuiverheden achter blijven. Voor de triops zal dat geen verschil meer uitmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
teusvh
11 jaar geleden
Klopt.