Wat is naast een Maltezer nog meer een kleine hond zonder haaruitval en een echt gezelschap dier?

Wij zoeken een klein hondje die vergelijkbare eigenschappen heeft met de Maltezer. (Dus geen Boomer want daar zit duidelijk meer pit in.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Ivana
12 jaar geleden
Een boomer is geen rashond. In de praktijk is het iedere rasloze kleine hond met een warrelige vachtstructuur die zo genoemd wordt. Ze kunnen dus onderling totaal verschillende karakters hebben.

Antwoorden (7)

Als je van een pittige hond houdt, en goed weet hoe je daar mee om moet gaan, dan zijn dwergschnauzers geweldige honden.
Ze verliezen vrijwel geen haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Als ik de vraag goed lees, houdt Grozly juist niet van een pittige hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja da's waar.
Bichon Frisé,Bolognezer,Coton de Tuléar,Griffon Belge of Belgisch Smoushondje,Havanezer,Lhasa Apso,Dwerg Poedel,Toy Poedel,Pekinees,Shih Tzu,Yorkshire Terriër. Groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een yorkshire terrier makkelijk op te voeden verharen niet en ze houden echt van gezelschap en hebben Pit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het vreemde idee kunt loslaten dat een hond een "merknaam", een "ras" ofzo moet zijn,
ga dan eens naar een dierenasiel.

Daar kunnen ze je vertellen wat voor eigenschappen de hondjes hebben die dringend een thuis zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Het voordeel van een asielhondje is ook, dat ze je kunnen vertellen of het een keffer is of niet. Want er is niets zo erg voor de buren als een kleine keffer. Dat geluid dringt overal doorheen.
Kleine honden
Bichon Frise
Bolognezer
Cesky terrier
Coton de tulear
Malthezer
Poedel
Silky terrier
Yorkshire terrier

Middelgrote honden
Bedlington terrier
Irish softcoated wheaten terrier
Ierse waterspaniël(tegen groot aan)
Kerry blue terrier
Komondor
Lagotto romagnolo
Poedel
Portugese waterhond
Puli
Schapendoes
Spaanse waterhond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Shih tzu zou ook weinig verharen.
Dit is een hondje, wordt er gezegd, wat bovendien niet veel blaft.
Ik denk ook dat ze rustiger dan Maltezers zijn
En erg lief ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een poedel verhaart helemaal niet. Veel mensen die allergisch zijn voor honden, zijn dat niet voor poedels. Poedels heb je van klein tot groot. Wel vergt de vacht wat onderhoud. Goed borstelen en kammen en op gezette tijden een bezoekje aan de trimsalon. Maar dat geldt voor wel meer hondjes.