Is er een alternatief voor medicatie tegen suikerziekte bij de hond uit de humane apotheek?

Mensen die ik allang ken hebben een hond met suikerziekte. Het viel me op dat hij de laatste tijd wat langzamer liep. Hun hond krijgt dure medicijnen en die moeten ook nog op gezette tijden worden toegediend.
Is er een alternatief uit de humane apotheek?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier is geen zinnig antwoord op te geven. Medicijnen voor honden zijn op de hond toegespitst. De hoeveelheid en de regelmaat waarmee het gegeven moet worden, wordt door de dierenarts bepaald. Dit alles in overeenstemming met de leeftijd, de mate waarin de hond ziek is, het soort suikerziekte.

Het kan best zijn dat de medicatie overeenkomsten vertoont met de humane medicatie, maar wat heb je er aan om dat te weten. Je hebt toch een dierenarts nodig om de ziekte te behandelen.
Denk je misschien dat die medicatie goedkoper zou zijn? Zou kunnen en ook dat is geen wet van meden en perzen. Een dierenarts heeft een ander vak dan een huisdokter, al zullen er her en der wel overeenkomsten gevonden worden.
Ivana
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
De vraag is of de medicijnen van de apotheek niet net zo duur zijn als je ze zou moeten betalen. En wat als je die zou kunnen krijgen, hoe bepaal je dan de hoeveelheid?
Nee, duur of niet, een hond hoort door een dierenarts behandeld te worden, daar helpt geen moedertjelief aan. Het is wel zo, dat een onverzekerde hond bakken met geld kan kosten als hij ziek wordt. Als mensen dat niet meer kunnen opbrengen zijn er wel mogelijkheden om de behandeling voort te zetten op kosten van een vereniging. Daar weet de dierenarts ze dan wel in te raden. Ze kunnen er in noodgevallen naar vragen.