Kun je een hamster bij twee konijnen plaatsen?

12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Maar volgens mij wil je weten wat het mogelijke negatieve resultaat is.
Snuffel
12 jaar geleden
inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er toch bij blijven staan en kijken of het werkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even los van je vraag; waarom zou je dit doen? Wil je soms een hamster maar ben je te gierig om een gepaste kooi te kopen?
Snuffel
12 jaar geleden
Tja, ik vroeg me gewoon af hoe dat zou gaan. Niet te gierig hoor. Ik ben wel arm, maar zou toch wel een kooi kopen.

Het beste antwoord

Eigenlijk kan het alleen maar als de konijnen nog heel jong zijn. Dan zullen ze misschien wel aan elkaar wennen. Als konijnen wat ouder zijn, hebben ze een eigen territorium en een pik-orde. Je zult zien dat een van de twee de baas speelt en de andere onderdanig is.

Als je daar een hamster bij gaat zetten, is de kans groot dat ze de pik-orde opnieuw gaan proberen duidelijk te maken. En een hamster kan niet tegen 2 konijnen op.

Bij dierenwinkels zie je wel eens konijntjes en cavia's samen in een hok, maar dat zijn dan altijd hele jonge dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Nee, ze zijn al 5 (ongeveer, geboortedatum onbekend). En soms best humeurig. Ik denk dat het inderdaad geen goed idee is.

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan maar je moet wel goed observeren of het goed gaat!
De konijnen kunnen de hamster afstoten en erg verwonden maar dot kan ook als je 2 konijnen bij elkaar zet.
Je merkt vanzelf of het goed gaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan maar kans zit erin dat hamster het leven laat.

afgezien van dat je kooi zowel konijn als hamster proof moet zijn, en de dieren ander voedsel eten is dit idee al niet zo slim.

konijnen leven niet 's nachts, en hamsters wel. konijnen kunnen hierop reageren (ze zijn echt niet altijd zo lief als hun uiterlijk doet lijken) wat ten koste gaat van je hamster.

daarbij leeft een hamster maar al te graag in zijn eentje in een kooi. (het zijn echt op en top krengen wat 'huisgenoten' aangaat)

genoeg redenen dus om het enkel bij een vraag te laten, en zeker niet in praktijk te brengen (mocht je dit van plan zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
zo is dat euca, +