Als je honden en katten bij elkaar zet, hoe weten de vlooien dan bij wie ze moeten zijn?

Want je hebt katten en honden vlooien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat weten ze vast wel ! en anders springen ze weer door of terug...

Erger is dat als je altijd door muggen gestoken wordt, dan zegt men dat je ´lekker´ bloed hebt !
Dat heb ik dus bij vlooien...
Als er vlooien zijn, honden- of kattenvlooien, dan springen ze ook op mijn benen...! en voeten.

En dát kan ik niet uitleggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het maakt een vlo geen zier uit of het een hond of een kat is, als de vlo zich maar van bloed kan voorzien om zich zo snel mogelijk van een nieuw gezin kan zorgen ... Daarom druppel je hond en kat tijdig, dat beschermt hem tegen vlo en teek en muggen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Idd, mijn broer had vorig jaar vlooien bij zijn hondje. Ik heb zelf 2 katten (komen nooit buiten) en de hond van mijn ouders logeerde (vlovrij) bij ons. Fawkes was nog geen uur binnen, of mijn katten en de hond van mijn ouders (en niet te vergeten mijn vader en tante) hadden ze ook!
De meest voorkomende vlooien zijn de katten- en hondenvlo. Hiervan is de kattenvlo verreweg het grootst in populatie. De mensenvlo komt in Europa vrijwel niet voor. Helaas maakt de kattenvlo geen verschil tussen hond en kat en bij gebrek aan beter zal een vlo ook andere zoogdieren te grazen nemen.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.dierenkliniekdewetering.nl/belangrijkhuisdier/vlooien/vlooien.html