Hoe herkent een kat of een ander kat en mannetje of vrouwtje is ?

Ons kat (kater) van een haf jaar oud komt niet buiten, alleen dan op het balkon, dus kan zo op het oog niet zien welke kat een mannetje of vrouwtje is.
Maar nu is ons kat krols of je dat ook noemt bij mannetjes, en zit te mauwen naar een kat benden en een kat naast ons en dat zijn alle 2 vrouwtjes katten,
Onze kater lijkt dat te weten want hij zit echt naar benden te roepen en ook naar boven te roepen net of hij wilt zeggen ik heb zin in je want onze kat is krols en word eerdaags geholpen.
Hij loopt echt heen en weer te rennen op onze balkon en te klagelijk te mauwen naar beneden net of hij wilt zeggen waar ben je nou kon nou ik hu het niet meer.
Als er een mannetjes kat in de tuin zit bij de buren kijkt hij alleen maar en doet niks maar zodra hij een vrouwtjes kat zit slaat hij op hol en begint klagelijk te mauwen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Rieneke1
11 jaar geleden
kijk maar uit dat hij niet kan ontsnappen van je balkon.
ik zou hem rap laten helpen, en tot die tijd binnenhouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is van de week al ontsnapt naar de buren op 2 hoog en wij wonen op 1 hoog alleen hoe hij dat heeft gedaan mag god weten van 1 hoog naar 2 hoog terwijl we alle 2 een net hebben gespannen. Hij heeft ook het net stuk gemaakt bij ons dan.
Gelukkig wordt hij morgen ochtend geholpen, en dan hopen dat hij wat rustiger wordt.
Rieneke1
11 jaar geleden
tsja, als de hormonen gaan razen ;)
vergeet niet dat de hormonen tot een week of zes na de castratie nog nawerken.
hou het monstertje maar even binnen! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pfff nog 6 weken, hoop alleen dat het wel minder mauw en zachter dan dat hij nu mauwt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle dieren op aard nemen veel meer geurtjes waar dan wij mensen onderschat dus dierenneuzen nooit!! Ze kunnen zelfs gevaar ruiken

Het beste antwoord

Aan de geur! In de link staat er alles over
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze kunnen het ruiken, ze hebben een veel beter reukzin dan mensen en kunnen aan feromonen ruiken of een kat een poes of kater is, en krolse poezen kunnen ze al van bijna een kilometer ver ruiken.