help wat moet ik doen met mijn kanarie??

hallo allemaal,

mijn kanarie was gisteren al een beetje langzaam en alles..
vanochtend was ze gewoon even laat als altijd wakker en zit lekker te fluiten, eten enz.. later in de ochtend stond ze alleen nog maar in een hoekje op de grond..
ik heb een fles met warm water gepakt, een theedoek erom, en toen mn kanarie in een handdoek tegen de warme fles..

ze vond het wel lekker zon warme kruik..
vanmiddag moet ik echt weg. toen werd ik gebeld door mijn broertje dat de kanarie helemmaal met het hoofd omlaag zat. het leek wel of ze geen kracht meer had haar hoofd recht te houden,..

nu ben ik weer thuis.. ze doet eigenlijk helemaal niets meer.
af en toe gaat er nog een oogje open, en zit ze nu op mijn schoot.

help wat moet ik doen?!!!? ik weet het echt neit meer.. ik heb alles gedaan wat ik kon.. is er nog iets wat ik voor haar kan doen!? (asjeblieft zo snel mpochelijk antwoord_)!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe oud je kanarie is maar het lijkt erop dat ze dood gaat. Het beste is om haar rustig in de kooi te leggen met eventueel een doek eroverheen. Ik vermoed dat ze al buiten bewustzijn is, vogels sterven op een prachtige manier als ze een natuurlijke dood sterven. Ze onderkoelen zichzelf heel langzaam en raken in een coma tot ze sterven, een vrijwel pijnloze dood. Dat is ook de reden van moeder - vogels om jongen uit hun nest te stoten als ze te zwak zijn. In plaats van uit te hongeren krijgen ze een pijnloze euthanasie. Nu is het aan jou om een stapje achteruit te doen en de natuur zijn beloop te laten. Dat is erg verdrietig maar als jij nu aan je kanarie gaat lopen 'sleutelen' is dat nog triester omdat je het dier onnodige pijn bezorgd. Sterkte met alles.

Je had al.bij de dierenarts moeten zitten. Bel nu je dierenarts. Ik wil je niet nog ongeruster r maken maar dit klinkt ernstig Toegevoegd na 10 minuten: Je kunt hem daar eventueel op een humane manier laten gaan, mocht dat nodig zijn.

Heeft jouw kanarie de laatste tijd nog gepoept? Dat is een van de vele redenen waarom kanaries zich heel slecht kunnen voelen. Kijk in de kooi of je ontlasting ziet. Is dat niet het geval, dan moet je het poepertje met slaolie inwrijven, dat helpt. Je kan ook een druppeltje slaolie over het voer doen en even schudden, dan krijgt ze via die weg ook wat binnen. Dierenartsen kunnen weinig met vogels. Als ze aan het hijgen is, kan het zijn dat ze aspergillose heeft, maar daar schrijf je niets over. In dat geval kan de dierenarts iets proberen met antibiotica. Je moet de kanarie niet tegen een warmtebron aanhouden, dat is te veel van het goede. Dek de kooi af en zet hem op een tochtvrije, donkere plaats bij minimaal 20 graden. Dat is genoeg. Ik hoop het beste voor het dier. Schrijf even als er iets geholpen heeft, wat het ook moge zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100