ik heb een puppy van 9 en half week oud, en die sloopt me de hele bench, wat nu?

Ik heb nu een puppy(maltezer) van iets meer dan 9 weken, ze zit in een grote kattenbench, maar nu heeft ze me al 2 kussens en 2 handoeken totaal gesloopt, en ze joelt en blaft als een gek, voordat ik haar in de bench doe laat ik haar nog even een paar min buiten, en dan zet ik haar in de bench, leg er een kauwbotje bij, en doe ik er een handdoek overheen, maar wat kan ik hier nog meer aandoen, overdag als ik haar even van de vloer af wilt heb je geen oren meer over, alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Wat ik lees is dat je een opgewonden hond in een bench wil hebben. Je pup geeft duidelijk aan dat ze zich hier niet prettig bij voelt.
Je moet rustig blijven en niet tegen haar praten. Pak haar bij haar halsbandje en begeleid haar, zonder iets te zeggen de bench in. Laat het deurtje open, als zij eruit wil blok je haar met je hand. Pas als zij gaat zitten haal je haar, zonder te praten, uit de bench. Dit herhaal je totdat zij automatisch gaat zitten als je haar in de bench leidt. Wanneer ze dat doet doe je het deurtje toe, wacht totdat zij gaat zitten eventjes en open dan de deur, waarna je haar er weer uit haalt.
Praten tegen een opgewonden standje levert herrie op, dus daarom mag je niet tegen haar praten. Deze methode neemt zoveel tijd in beslag als je pup nodig heeft, ik kan je dus geen 5 minuten oplossing geven.
Wat ook helpt is voordat je met haar gaat werken (commando's leren, enzovoort) haar een kwartiertje uitlaat aan de lijn. Als ze ouder is kun je dit uitbouwen naar een uur.
Voor meer tips: kijk naar de Dogwhisperer op NGC. Elke avond tussen 7 en 8.
En probeer boeken te vinden over hondenpsychologie (hoe je hond nadenkt)
Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar als ik het zo eens lees is je hondje net zo'n opgewonden pup als deze brandweerpup.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De bench moet een veilige fijne pkek zijn. Laat de bench overdag open en leg er zo nu en dan wat lekkers in. Je pup gaat er dan vanzelf in om het te pakken. Sluit haar er niet in op, geef de ruimte zodat ze de bench zelf kan ontdekken.
Als ze gaat slapen pak je haar op en leg je haar in de bench. Deurtje hoeft niet dicht.
Als ze wat meer gewebd is aan de bench kun je beginnen met kort de deur dicht doen.
Als ze blaft en jankt niet belonen door haar eruit te halen. Als ze stil is mag ze er uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Martine 74 : + 1 - alles wat ik wilde zeggen staat er al !
structuur bieden. op vaste tijden in de bench. langer uitlaten van tevoren als ze moe word kan je haar dragen. als ze begint zeg dan... ssj... slaaptijd. of iets dergelijks en verlaat de kamer voor 10 minuten. gaat het door? kom dan terug en zeg hetzelfde maar houd de bench dicht. zo kan je continu doorgaan zodat ze weet dat je er bent.

het is een baby die weggehaald is bij mama, compleet van slag. zolang ze afleiding heeft is er niet zoveel aan de hand. (speeltjes in de bench?)