Waarmee bescherm je de oren van een witte kat tegen de zon?

Sinds een aantal maanden woont de witte kat van de buren bij ons -in goed overleg, we hebben nu co-ouderschap. ;-) Ik weet dat oren van witte katten kunnen verbranden in de zon; wat kan ik op zijn oortjes smeren, en hoe vaak moet dat herhaald worden? Gewone zonnebrandcrème, en met welke beschermingsfactor? De buren zelf keken me zeer vreemd aan toen ik erover begon...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Google eens op Voldemort cat, dan zie je wat er kan gebeuren

Het beste antwoord

ik zou dagelijks wat sunblock heel goed inmasseren, zowel de oren als de neus.
zorg dat het meeste is ingetrokken, zodat de kat niet alles er weer vanaf poetst zodra je je kont hebt gekeerd.
dit doe je trouwens niet alleen tegen verbranden: katten met een witte neus en/of oortjes ontwikkelen daar vaak kanker: plaveiselcelcarcinomen.
nou kan je de oortjes in dat geval wel amputeren, maar katten met oortjes zijn toch mooier, dus voorkomen is beter dan genezen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sunblock wordt het dus, al zal Indy zelf het me niet in dank afnemen...;-) Maar beter een boze kat dan eentje met verbrande oortjes of carcinomen! Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie!

Andere antwoorden (5)

'Sunblock' erop. En ja, de kat gaat je haten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet!! een kat gaat in de zon liggen en als het hem teveel word gaat hij vanzelf wel eruit..
in de natuur leven meer dieren met witte vacht, en word ook niet ingesmeerd...
gewoon niets doen dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had een witte kat, precies als op de foto. Kreeg op een bepaald moment kanker aan z'n oor - moest een stukje afgesneden worden. Kreeg advies van de dierenarts mee om sunblock op de oortjes te smeren als 't zonnig/warm weer was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ja, ik woon in italie, bij ons is 42 gr heel de zomer 4 maanden lang, mijn buurvrouw heeft een witte kat, je ziet hem niet in de zon hoor, die ligt braaf in de schaduw..in de natuur lossen dieren dat zelf welop..je ziet toch ook geen persoon de oren insmeren van witte dieren in het wild...let maar op waar die gaan liggen...in de schaduw..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en sunblock likt een kater af..dus het heeft toch geen zin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongemotiveerde min. C+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je @TegenXinnig..
Lijkt me niet waar,
wit weerkaatst warmte (zonlicht)
zwart absorbeert warmte.
dus zou dit eerder op gaan bij zwarte dan een witte kat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze buren hebben een witte pony, zij kopen altijd zonnebrandcrème speciaal voor paarden. Zij kopen dit bij een speciaalzaak voor paarden.
Bij de dierenarts kun je waarschijnlijk wel terecht voor speciale zonnebrandcrème voor je (gedeelde) kat. Of misschien hebben ze het ook wel bij een goede dierenspeciaalzaak.
Gewone zonnebrandcrème is niet geschikt, katten hebben een andere samenstelling van huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel: de kat binnen houden.