Waarmee bescherm je de oren van een witte kat tegen de zon?

Sinds een aantal maanden woont de witte kat van de buren bij ons -in goed overleg, we hebben nu co-ouderschap. ;-) Ik weet dat oren van witte katten kunnen verbranden in de zon; wat kan ik op zijn oortjes smeren, en hoe vaak moet dat herhaald worden? Gewone zonnebrandcrème, en met welke beschermingsfactor? De buren zelf keken me zeer vreemd aan toen ik erover begon...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik zou dagelijks wat sunblock heel goed inmasseren, zowel de oren als de neus. zorg dat het meeste is ingetrokken, zodat de kat niet alles er weer vanaf poetst zodra je je kont hebt gekeerd. dit doe je trouwens niet alleen tegen verbranden: katten met een witte neus en/of oortjes ontwikkelen daar vaak kanker: plaveiselcelcarcinomen. nou kan je de oortjes in dat geval wel amputeren, maar katten met oortjes zijn toch mooier, dus voorkomen is beter dan genezen.

'Sunblock' erop. En ja, de kat gaat je haten!

niet!! een kat gaat in de zon liggen en als het hem teveel word gaat hij vanzelf wel eruit.. in de natuur leven meer dieren met witte vacht, en word ook niet ingesmeerd... gewoon niets doen dus...

Lijkt me niet waar, wit weerkaatst warmte (zonlicht) zwart absorbeert warmte. dus zou dit eerder op gaan bij zwarte dan een witte kat.

Onze buren hebben een witte pony, zij kopen altijd zonnebrandcrème speciaal voor paarden. Zij kopen dit bij een speciaalzaak voor paarden. Bij de dierenarts kun je waarschijnlijk wel terecht voor speciale zonnebrandcrème voor je (gedeelde) kat. Of misschien hebben ze het ook wel bij een goede dierenspeciaalzaak. Gewone zonnebrandcrème is niet geschikt, katten hebben een andere samenstelling van huid.

Simpel: de kat binnen houden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100