ik heb een new foundlander pup sinds 4 dagen, maar nu wil ik graag weten of het normaal is dat ze zoveel drinkt? geef der nu steeds een klein beetje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Een hond heet per kilo lichaamsgewicht 100 ml water nodig,dus als je pup 10 kilo weegt heeft hij 1 liter water per dag nodig,maar jouw pup weegt natuurlijk zwaarder dan 10 kilo dus je zal hem even moeten wegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt Cica,het gaat mij alleen om wat de hond minimaal nodig heeft.
Een jonge pup sinds 4 dagen, dat is dus een echte grote baby nog, en baby's moeten zoveel drinken als ze willen. Baby's kennen nog niet teveel en te weinig, ze hebben honger of niet meer, dorst of niet meer.

Advies :

Laat een pup drinken/eten wat hij/zij wil, moet er uiteraard nog flink van groeien en heeft nog geen besef van te veel of te weinig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water drinken mag onbeperkt, maar eten niet.
Veel drinken hangt in hoge mate af van het voer dat je geeft. We nemen aan dat de pup gezond is.
Het eerste wat je met een nieuwe pup doet is naar je eigen dierenarts gaan en een check-up vragen. Dat heb je hopelijk gedaan!
Dan maakt het uit of je het voer (b.v. brokken) nog voorweekt, of dat je ze droog geeft. Week je het voor, dan zal ze minder uit de drinkbak nemen. Geef je vers voer dan zal ze minder drinken. Laat je hem genoeg uit en is hij moe en een beetje warm van het lopen en alle indrukken, dan zal hij ook meer drinken.
Van hieruit is geen antwoord te geven op je vraag, temeer daar je geen hoeveelheid vermeld.
Als je voelt dat er iets niet klopt, dan bel je de dierenarts. Voor zulke vragen hebben ze een passend antwoord als ze de pup al gezien hebben.
Ivana
12 jaar geleden
Hoi,
Wij hebben ook een new foundlander en die dronk ook veel als pup is wel normaal hoor.Zeker niet minder water geven tenzij de dierenarts het zegt.