Wat voor gedrag vertonen mijn vissen? (filmpje)

Mijn vissen vertonen sinds vandaag maar vreemd gedrag wat ik niet kan plaatsen. Ik heb een filmpje gemaakt om te verduidelijken wat ik bedoel.

https://www.youtube.com/watch?v=coJuypSgwM8

Vanaf 17sec. Zie je wat ik bedoel.

De goudkleurige duwt constant de oranje vis.

Wat nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (4)

Het kan het paaigedrag zijn, waarbij een mannetje het vrouwtje opjaagt, om haar heen zwemt en tegen haar aan duwt om haar zover te krijgen om eitjes te leggen, waarna het mannetje ze bevrucht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dierenwinkel vertelde mij. Goudvissen jagen elkaar op. Vooral een gewone goudvis en een sluierstaart. Ze kunnen dit uren doen zelfs tot de dood van de ander er op volgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vis ging hier namelijk aan dood. Jou vis dood hetniet o lang achter elkaar. Zitten ze pas bij elkaar? Of doet hij dit ineens?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
grotere bak?
Meer schuilplaatsen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee wat er aan te doen is.
Ik zie je vissen erg hard ademen. het lijkt op teweinig zuurstof.

http://www.visaquarium.nl/weetje/Zuurstof-in-aquarium

Heb je een filtersysteem in je aquarium? Door het water vooral aan wateroppervlakte te laten bewegen komt er zuurstof in het water. Planten alleen zorgen niet voor voldoende zuurstof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, vandaar dat ik het probeer onder de aandacht te brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Planten zorgen niet voor zuurstof??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
planten maken wel wat zuurstof aan, alleen overdag. Het probleem is dat de planten in aquarium nooit voldoende zuurstof kunnen maken voor één vis. Laat staan bij meerdere vissen. Vandaar dat planten in aquarium alleen gebruikt worden om de waterkwaliteit te verbeteren. omdat deze ongewenste stoffen kunnen opnemen. Je maakt voldoende zuurstof aan, door waterbeweging, stilstaand water is dood en word onleefbaar. Dat geeft al aan, dat beweging in water nodig is. Dit kan door uitstroom van filtersysteem te richten naar wateroppervlak. vooral water aan oppervlakte die goed in beweging is neemt veel zuurstof uit de lucht aan. Waardoor er voldoende zuurstof in water terecht komt voor vissen en lagere dieren. met zuurstofsteentje aan luchtpomp kan je ook zuurstof in aquarium krijgen, alleen daarmee heb je weer het probleem dat het teveel de wateroppervlak openbreekt, hierdoor ontsnapt er weer zuurstof uit het water. tevens met zuurstofsteentjes heb je kans dat planten er lelijk van worden, want die willen geen zuurstof, maar co2 overdag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe zit dit dan in een vijver of is dit iets heel anders
Heb namelijk een vijver zonder pomp ed wel planten erin fonteinkruid naaldkruid die volgens mij wel zuurstof afgeven voldoende om de vijver helder te houden en de vissen een mooie schuilplaats geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee, heb geen verstand van vijvers.
mijn goudvis doet precies het zelfde vooral als ik net gevoerd heb.
dierenwinkel vertelde me dat het toch een soort van terrotorium gedrag is. als het ook zo tussen door gebeurt nadat het eten al lang op is kan het paaigedrag zijn. het probleem is dat we eigenijk nooit mee maken dat een goudvis eieren legt daar de bak te vaak verschoond moet worden; en omdat veel goudvissen steriel zijn (dus geen jongen)