Waarom doet mijn kat dit (zie beschrijving)?

Ik zat een paar minuten geleden buit bij mijn kat en een kater die sinds gisteren altijd bij haar zit. Ze maken oogcontact en doen krols. Nu wou ik haar aaien en begon ze mij te bijten. Dat heeft ze nog nooit gedaan en ze is al 6 jaaar. Ko't het door die kater?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ze gromde ook wel :s

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

@milkandcoffee

Waarom doet mijn kat dit ?

Poes is krols, heeft aandacht voor de kater, ze zijn wat bij mensen aan het "scharrelen" heet. En ineens is daar een hand die haar aait, tijdens haar spel met de kater, ja dat is bijna er om vragen...!

Ik heb een kater die als hij het erg naar z'n zin heeft mij in mijn hand bijt, zachtjes, maar ik voel het wel... dat is liefde.

De derde mogelijkheid is als een dier ziek is (de dierenarts noemde het 'contact in de hersenen') deze kater had ik meegenomen naar de dierenarts en daar in de spreekkamer wilde de arts de kat bekijken, ik had hem in mijn handen en ineens beet hij dwars door de duimnagel van mijn linkerhand !! Heel veel pijn, geloof me... 2 minuten later beet hij dwars door de duimnagel van mijn rechterhand !! Nog meer heel veel pijn, en de dierenarts maar roepen dat ik hem moest laten vallen, wat ik uiteindelijk deed !
Dit bijten kwam door ziek zijn.

De vierde mogelijkheid tot bijten is natuurlijk vechten, duidelijk.

Antwoord :

Jouw poes heeft jou gebeten omdat jij op een verkeerd moment aaide. Zij is krols en bezig met de kater, zo simpel is het : wrong time, wrong place !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
juist, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje!

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat het misschien een speelse bijt was, als katten krols zijn gaan ze vaak bijten dit komt omdat ze opgewonden zijn -> dit doen mijn katten beide ook.
Als ze krols zijn en je aait of kietelt ze dan gaan ze je bijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aanwezigheid van de kater windt haar op en bijten is een uiting van seksuele toenadering.
De kater is kennelijk nog een brug te ver en als alternatief bijt ze jou.