Hoe leer ik mijn hond traplopen af?

Wij hebben een teckel van 4 jaar. Eerst liep ie heel weinig trap. Toen ging ie 's nachts naar boven en nu gaat ie naar boven als hij er zin in heeft. Onze vorige teckel heeft hierdoor een hernia met heel veel pijn erbij gehad. Dit willen we dit keer voorkomen en onze teckel het traplopen afleren. Alleen onze vraag is: hoe leren we hem dit af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Je schrijft dat je een heel strak ingedeeld huis hebt en dat daar blijkbaar geen traditioneel hekje bij past.

Wat belet jou/jullie om voor een origineel hekje op maat te laten maken?
Eentje dat wél bij jullie strakke huisindeling past?
Zo heb je ook nog een leuk gespreksonderwerp als er bezoek komt en wie weet ontwerp je zo nog jouw eigen unieke honden-hekjes-lijn ;-)

Een andere mogelijkheid is ook de electronische hondenhalsband die werkt via een onschadelijk radiosignaal.
Meer info via bijgevoegde link.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan natuurlijk ook een traphekje plaatsen, dan kan je hond ook de trap niet op of af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of u uw trap in een gang heeft, als dit zo is kunt u de woonkamerdeur elke keer weer dicht doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zaag (of laat zagen in de bouwhandel) een plank die je op de onderste of één na onderste tree kan zetten zodat je hond de trap niet op kan. Jij stapt er gewoon overheen (of je haalt hem even weg) maar de hond kan niet de trap op.

De plank dus zo zetten zodat de hond geen pootjes op die tree kan zetten.