Komen katten graag op het strand?

Gister een strandwandeling gemaakt en vanzelfsprekend waren er heel veel honden. Ik dacht toen bij mezelf 'ik heb nog nooit een kat op het strand gezien'. Zouden katten het strand leuk vinden? Komen katten wel eens op het strand? Heeft iemand wel eens een kat op het strand gezien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Op het strand valt voor katten niets te beleven. Alleen de Turkse Van kat houdt van water, maar dan alleen nog om te vissen.
Er zijn op het strand nauwelijks geuren. Misschien de geur van dode vis. Maar zo dicht bij de zee komt geen kat.
Katten kom je veel tegen op de achter de zee liggende duinen. Vaak zijn ze dan verwilderd. Ze leven van vogels, muizen en kleine insecten. Ze baren hun jongen in het struikgewas. Uiteraard zijn die jongen heel schuw en nauwelijks als huiskat "om te scholen".

Dat honden er graag vertoeven, komt doordat het voor honden een grote speeltuin is. Je kunt er meeuwen achterna jagen en ballen uit zee opvissen. En je kan er met de baas urenlang wandelen.
Omdat territorium geuren (eventueel aangebracht door het urineren) door de zee worden weggespoeld, hebben honden op het strand niets te verdedigen. Ze krijgen daardoor ook nauwelijks ruzie tijdens een zeewandeling.
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

katten houden niet van water, voor hun dus geen reden om in de buurt te komen van al dat watergeweld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is erg open, winderig en nat; dus het zal niet het lievelingsoord voor een kat zijn.

Uitzonderingen daargelaten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, katten komen niet graag op het strand.
het zand zal ze wel aanstaan: een grote kattenbak!
maar in geval van nood is er niets om in te klimmen of onder te duiken, dus de kat zal de omgeving als onveilig ervaren.
bovendien vind je geen kleine knaagdieren en hun holletjes op het strand, dus er valt niets te loeren of te eten , of ze moeten zich beperken tot aangespoelde dode vis.
Rieneke1
13 jaar geleden
Nee want er lopen te veel honden los, woon vlakbij het strand maar heb er nog een kat gezien