Hoe komt het dat mijn kat altijd een beetje ziek is als hij vlooiendruppels heeft gehad? Ik koop het merk dat ze me altijd aanbevelen (bolfo)

Ik weet dat het een beetje bij zijn nek moet en op zijn huid, dus volgensmij doe ik niks verkeerd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.5K

Het beste antwoord

De doseringen in de pipetten zijn vrij algemeen. Ze gaan een beetje uit van beter teveel dan te weinig. Als je dus een heel klein katje hebt kan de standaard dosering hoger zijn dan je kat eigenlijk nodig heeft.

Mijn dierenarts heeft me ook Advantage geadviseerd en meteen verteld hoe we zelf de doseringen voor onze dieren kunnen afstemmen op het gewicht. Zo weet je niet alleen zeker dat je dier de juiste dosering binnen krijgt, maar bespaar je bovendien veel geld als je veel dieren te ontvlooien hebt. Voor honden en katten kun je beiden bv de Advantage voor honden gebruiken, want de werkzame stof is hetzelfde.

Als je dit ook wilt kun je dit zo doen:
Haal een verpakking Advantage voor honden of katten bij de dierenarts (als je veel dieren hebt kun je bv Advantage voor honden van 25 kg + nemen).

Vraag er een plastic spuitje (zonder naald) bij en eventueel een glazen potje met een plastic dekseltje (of gebruik hiervoor zelf iets anders).

Leeg voldoende pipetjes/tubetjes in het glazen flesje of bakje en trek met de spuit de gewenste hoeveelheid vlooienmiddel op. Deze geef je de hond of de kat in de nek op de huid.

Mijn dierenarts gaf me de volgende dosering (NB alleen geschikt voor Advantage!) voor zowel hond als kat:
1 ml per 10 kg.

Op deze wijze ontvlooi ik al onze honden en katten al enkele jaren successvol en goedkoop :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijn kat werd ook altijd ziek van sommige druppels en ik ben op advies van de dierenarts advantage gaan gebruiken. Bij veel druppels is de dosering voor katten t/m 8 of 9 kg en mijn katje weegt maar 2 kg dus het was gewoon te veel voor haar. Advantage is er ook voor katten tot 4 kg.

Toegevoegd na 36 seconden:
Advantage is ook niet schadelijk als ze een beetje oplikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
juist, geen rotzooi uit de dierenwinkel halen,maar naar de dierenarts voor middelen van de nieuwste generatie, +
bij de oudere generaties anti-vlooienmiddel uit de dierenwinkel, ligt de werkzame dosis dicht bij de toxische dosis.
een kat doet zo al snel neurologische schade op, of kan zelfs overlijden.
exil is wat dat betreft berucht.
wees zuinig op je kat, en ga naar de dierenarts voor een nieuwer en veiliger middel.

en breng je het wel op de juiste plek aan?
precies tussen de schouderbladen, zodat de kat er niet bij kan om te likken?

en verder toon je een plaatje van een, overigens schattig, kitten.
kittens kan je niet met alles ontvlooien; in dit geval moet je zeker naar de dierenarts voor het juiste middel.

gooi die bolfo maar snel weg!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, goede tip. Ik doe het vlooienmiddel trouwens wel tussen de schouderbladen, maar ik was die naam even kwijt:$