mijn hamster heeft een bult (gezwel) bij zijn oog wat nu? en als ik naar de dierenarts ga hoeveel ben ik dan kwijt aan geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is geld de reden om je dier wel of niet door de DA te laten onderzoeken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is helaas te vaak een reden eucalypje. Mensen schaffen een dier aan, maar als blijkt dat het ziek is, gaan ze zich afvragen of ze het financieel wel kunnen opbrengen.
Jammer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dirkje0643: soms verandert een financiële situatie terwijl je het dier al hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan idd maar dan zullen er andere opties overwogen moeten worden lijkt me (leen geld bij iemand, bel de dierenbescherming met de vraag wat je kan doen, bel de dierenarts en leg het voor, er zijn meerdere opties voor de b.v. minima met een huisdier)

Antwoorden (5)

je moet echt even naar de dierenarts, een consult, dus zonder behandeling kost tussen de 20 en 30 euro. de dierenarts kan je vertellen wat het verder gaat kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
jij rekent een gewoon consult.
veel dierenartsen hebben echter een lager tarief voor kleine huisdieren zoaks ratten en hamsters.
zo rekent mijn dierenarts, die bepaald niet goedkoop is, 15 euro voor de kleintjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn dochter betaald voor haar woestijnratje 22,50 per consult, haar vader voor de hamster, bij een andere dierenarts 28 euro, dus jouw dierenarts is daar spotgoedkoop mee.
De prijs van een consult is meestal 35 euro voor 10 minuten.

Je kunt de dierenarts opbellen en hem het probleem voorleggen. Vraag ook wat het kost als je langskomt.

.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dierenarts is altijd duurder dan dat een hamster normaliter kost. Je kan altijd de dierenarts bellen en vragen of hij eventueel een zalfje kan voorschrijven. Gezwellen komen veel voor bij hamsters op oudere leeftijd. Onze hamster is nu ruim 2,5 jaar en heeft bij zijn achterste nu een gezwel zitten en daar kunnen ze niets meer aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had de mijne ook! Een ultra dik achterwerk, erg zielig.... :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een arts heeft veel zalfjes en zal nooit zomaar iets geven zonder het dier te zien zodat de DA weet welk zalfje deze mee moet geven (als een zalfje al de oplossing kan zijn want ook dat is nog maar de vraag)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cica
yeps!
m.i. is dat niets meer dan pure logica dat een DA niet zomaar even iets mag en al helemaal geen #juist# middel kán geven voor een #mogelijk# gevolg als de oorzaak totaal niet bekend is. overigens is een bult/gezwel bij het oog een enorm breed begrip lijkt me.
het is best ernstig ik zou er zo snel mogelijk naar toe gaan maar het kan wel oplopen tot 40 euro reken daar maar op want waarschijnlijk moet die antibiotica en dat is best duur 10 tot 20 euro kan het oplopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet altijd naar een dierenarts gaan wat het ook kost als je een dier neemt moet je daar ook de verantwoording voor nemen als is het een beest van 1 euro