Is het normaal als je kitten (kat) een droge neus heeft ?

het poesje van onze buurjongen heeft een droge neus, is het normaal ? of moeten we naar de dierenarts ? xx

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/kat-droge-juist-natte-neus.285070
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vind die reactie's niet zo duidelijk, de een zegt ja, de ander zegt nee, en iemand enders zegt weer beetje..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste antwoord daar is van Cica en zij kan het weten want ze is dierenartsassistente.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okeejj
MissBiggie
11 jaar geleden
En waarom zouden jullie naar de dierenarts moeten met de kat van jullie buurjongen?? Dat mogen de buren dan zelf doen. Niet alleen de lusten maar OOK de lasten van een huisdier ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja weet ik, maar de kat moet af en toe bij ons overnachten want de buurjongen heeft een allergie.. maar we voelde dat de neus droog was dus waren we een beetje bezorgd. x

Het beste antwoord

Katten zijn taaie beestjes hoor. Er kunnen veel redenen zijn waarom de kat een droge, warme neus heeft. Een droge neus kan bijvoorbeeld gewoon het gevolg zijn van uw kat die de zon koestert, in een kamer met slechte luchtcirculatie zit of aan de voorkant van de radiator of haard ligt. In een aantal gevallen zijn er wel een paar zaken om even op te letten: zie onderstaande bron.
Toitoi