Wat voor ras kan dit zijn?

Ik wil weten wat voor ras deze kat kan zijn. Ze heeft grote poten, en oranje ogen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Aan de volle kraag te zien en de stand van neus en oren denk ik dat het hier een (afstammeling van) een Noorse Boskat betreft.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan zeker omdat ze het ook over grote poten heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel, dit was een waardig antwoord

Andere antwoorden (2)

Ik denk een pers.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pers_(kattenras)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pers heeft een plattere snuit..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zeker geen Pers!
Die hebben van die ingedeukte,platte snuitjes.
Net als zo'n mopshondje/Pug.
Rieneke1
12 jaar geleden
tegenwoordig worden er weer wat meer traditionele perzen gefokt die itt de extreme perzen wel een neus hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de Golden Chinchilla Pers dan, op de foto bij mijn bron heeft geen platte snuit!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet elke pers heeft idd een platte snuit (heb er 2 hier, 1 'zonder' neus, en 1 'met') het koppie van een pers is hoe dan ook veel breder/boller dan de kat hier op de foto dus een pers is het in ieder geval niet.
als je geen stamboom hebt, dan is dit een huis- tuin- en keukenkat, dus geen officiele raskat.
waarschijnlijk is het een kruising waar van alles in kan zitten; traditionele pers, ragdoll, britse langhaar bijvoorbeeld.
een ding is zeker; het is een prachtige kat!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal met je eens!! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rieneke
wat me opvalt (hou me bezig met de handel in huisdieren en vooral katten op MP zoals je weet) is dat er bijna alleen maar kruisingen zijn die voor enorme bedragen aan de man worden gebracht. Xing maine coons zijn helemaal hot, en ook de ragdolls gaan als warme broodjes. katten worden verkocht onder de noemer 'ras' of men zegt een raskat te hebben terwijl het om een xing gaat.
(laatst zelfs een ad van duidelijk een heiliger birmaan die er al weken op stond. ze hebben het ras veranderd in ragdoll en het dier was vlot verkocht) van de andere kant: ras of niet, elke kat is gewoon bijzonder en speciaal, wat de afkomst ook mag zijn, ook als dit altijd een vraagstuk zal blijven :)