Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn ratjes ongezond om te houden in je slaapkamer i.v.m. de uitwerpselen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K
Reddie
12 jaar geleden
Als ze bij je in bed liggen zou ik ze wel een luiertje om doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet te vergelijken met ratten die buiten leven. Die hebben allerlei ziekte kiemen bij zich. Maar je rat is een tamme rat die nooit buiten in het riool heeft gezwommen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, ratjes zijn niet ongezond om te houden, tenzij je allergisch bent.
Je kunt het nog schoner houden door een (hoek)toilet in je kooi te zetten en ze zindelijk te maken.
Dan kan je om de paar dagen de toiletjes schoonmaken en eens in de 1 of 2 weken de hele kooi.

Ze zijn ook niet slecht voor je luchtwegen, want je ratten hebben gevoeligere luchtwegen dan mensen (ratten beter ook niet op zaagsel of een stoffige bodembedekking).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nee, tenzij je er allergisch voor bent, de uitwerpselen van ratjes zijn droge korrels, dus als je de bak regelmatig verschoont is het niet ongezond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee als je maar niet aan de uitwerpselen zit en dan je vingers in je mond doet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ratjes of anderen huisdieren zijn altijd ongezond en zeker in de slaapkamer. niet goedvoor de luchtwegen. Wij mensen zijn niet gemakt om mt diren in een kamer te leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet zozeer ongezond vanwege de uitwerpselen,maar de lucht die van de kooi afkomt (ook als je hem 1x p.w verschoont) is én onaangenaam om in te slapen én het is ook niet gezond voor je lucht. Dus ik raad het sterk af!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook geprobeerd maar heb ze na 2 dagen weggehaald. Je ruikt het en ze maken snachts herrie. Maar vooral de stank was vervelend. Zal ongetwijfeld per persoon verschillen maar het ruikt niet naar bloemetjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond het wel meevallen, de stank en de herrie. Ik slaap moeilijk, maar de kooi stond naast mijn bed. Ook ruik ik snel iets, en ben snel misselijk van geurtjes, maar nee, hiervan rook ik weinig. Goed schoonmaken geregeld. En genoeg zaagsel (of wat dat ook maar is) gebruiken.
ik heb thuis, 2 ratten vlak naast mijn bed staan op mijn nachtkastje, ik heb er geen problemen mee, maar dan moet je wel geregeld de kooi schoonmaken en de rotzooi rondom de kooi opruimen. Want rotzooi maken kunnen ze als de beste.

het is niet schadelijk voor je gezondheid (mits allergie en als je er s'nachts niet van kan slapen), de ratten zijn gefokt en dus "schoon". (uitzonderingen zijn er altijd) ga er wel regelmatig mee naar de dierenarts, de ratten kunnen helaas vlooien oplopen, en dat is wel vervelend als je er mee op een kamer slaapt.

Succes en veel plezier
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding