Mijn Labrador-Golden retriever pup van 10 weken heeft al 3 weken dunne ontlasting, van alles geprobeerd,welk voer moet ik kopen?

Toegevoegd na 5 uur:
Dierenarts heeft Norit voor gescgreven 2 stuks per dag, maar veranderd helaas niets.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

lam en rijst brokken zijn goed tegen een gevoelige maag en dunne ontlasting, maar ik zou zelf eerst de dierenarts om advies vragen, vooral met zo'n jong pupje

sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Mijn golden retriever pup heeft dit ook gehad. Gewoon even naar de dierenarts gaan, dan krijg je een paar pilletjes mee waarvan je 2x per dag een halve moet geven. Als het kuurtje is afgelopen hoort de ontlasting beter te zijn. Succes en veel plezier van je pup!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yakuklt in bak doen en laten opdrinken als hond dat lust, en afwachten. Maar naar dierenarts gaan is nog beter maar wel duurder dan yakullt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die kleine flesje met creme achtig en rode dopje. :) is eigenlijk voor mensen bedoeld met problemen met darmen. Als je mens bent en vaker diarree hebt, dan is yakult vaker beste hulpmiddel. Dus waarom niet voor honden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sanzoo, ik ben het gedeeltelijk met je eens, het 'goed voor mensen DUS goed voor honden' is een sprookje, je gaf al een voorbeeld aan. Dan wat Yakult betreft. Drie weken dunne ontlasting (weet niet precies hoe dun, dun als pap of dun als water, daar zit verschil in).
Maar het kan zijn dat om de een of andere reden de darm flora helemaal naar de maan is. Een andere reden voor een verwoeste darmflora kan medicijnen zijn, antibiotica heeft wat dat betreft een hele slechte reputatie.
In zo'n geval kan iets als Yakult (ik ken het niet maar ik wed dat het om enzymen e.d. gaat) de darmflora weer normaal maken, zowel voor mens ls hond. Er zijn trouwens veel andere manieren om dit te doen maar ik denk dan maar dat Yakult misschien ook lekker is en dat is mooi meegenomen.
Dat heeft mijn golden rutriever pup ook, ik geef hem nu rody en dat werkt goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rijst en lamsvlees werkt daar onder andere tegen. beschuit als hij dat lust stopt ook. hard gekookt ei. In feite dingen die voor ons werken worden ook bij dieren vaak toegepast. Zelfs norit bijvoorbeeld. Wel met mate. Je zou de dierenarts kunnen bellen, en proberen onder een onderzoek uit te komen zodat je wat gratis advies hebt. Voor je het weet ben je klauwen met geld kwijt voor iets heel simpels.

Toegevoegd na 2 uur:
je pup heeft al tien weken last ervan dat - stom van me - heb ik over het hoofd gezien. Naar de dierenarts ermee. Langdurige diarree heeft gevolgen voor de zuurgraad van het bloed en kan ook uitdroging veroorzaken.
Hier is wat anders aan de hand, dus wacht niet veel langer en ga zo snel mogelijk naar de dierenarts ermee.

Toegevoegd na 2 uur:
* 3 weken* nog steeds te lang. ga zo snel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verzamel wat ontlasting van je pup en breng dit naar de dierenarts voor onderzoek,de kans is groot dat je pup Giardia heeft.
In principe hebben veel honden deze parasiet in de darmen,maar vooral pups,zwangere teven en oudere honden hebben minder weerstand en kan de Giardia opspelen door dunne/brijerige ontlasting.

Mocht je hond Giardia hebben dan zul je van de dierenarts Panacur krijgen voor 5 dagen en een speciale ontsmettingsshampoo wat het is nogal besmettelijk,niet alleen voor dieren,maar ook voor mensen.

De kans is groot dat de dierenarts speciaal voer tegen een zwak maag/darmstelse wil meegeven,maar ik raad je af om dit aan je pup te geven want in dit voer en vele andere merken die je in de winkel kunt kopen zitten granen in en als iets een lekkernij is voor de Giardiaparasiet dan is het wel granen.

Ik kan hier wel gaan schrijven wat voor voer je dan moet gebruiken,maar dit heeft nog geen zin,eerst moet de ontlasting op Giardia getest worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het eens met de vorige poster. Giardia wordt vaak niet op getest, maar is wel een veel voorkomende oorzaak van aanhoudende waterige diaree. Bij een dierenarts kan dit gewoon met een snaptest worden gedaan (let erop da ze dat ook doen en geen gewoon microscopisch onderzoek. Dit omdat giardia buitem het lichaam niet lang overleeft. Snaptesten kunnen ook dode giardia aantonen). Een snaptest is niet duur. Overigens moet je met pups die lang diaree hebben sowieso snel actie ondernemen. Pups zijn heel kwestbaar en vatbaar voor diaree gerelateerde zaken zoals uitdroging. Heel veel succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Alleen is de cyste wel heel erg besmettelijk. Cyste of ook wel oocyste genoemd. Dit is het zeer infectieuze stadium. Na uitscheiding in de ontlasting is de cyste onder koele en vochtige omstandigheden nog weken- tot zelfs maandenlang besmettelijk. http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/hond/giardia.html
Ik ben het er ook helemaal mee eens,vang ontlasting op en laat/eis dat de dierenarts dit nakijkt,verder geeft hem genoeg vers doch niet te koud water om te drinken,eten zou ik even laten totdat je bij de dierenarts bent geweest,het kan namelijk ook een overloop diaree zijn,dus dat er iets in de darmen vast zit,eten/speelgoed/rotzooi wat hij heeft opgeraapt/takjes noem maar op.
Eerst oorzaak vinden dan handelen,en meestal krijg je dan eerst het advies om met gekookte rijst en kip te beginnen.
Maar nogmaals eerst Dierenarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gaf onze pup gekookte rijst met witvis (verder niets). Dat vond hij nog lekker ook. Het water waar de rijst in gekookt was bewaarde ik, liet ik afkoelen, en daar vulde ik zijn drinkbak mee.

Dit deed ik echter 2 dagen, daarna belde ik de dierenarts als het niet over was.

Je dierenarts heeft iets voorgeschreven wat niet werkt, dus ga terug :-) en snel ook! Je pup krijgt zo te weinig voedingsstoffen en verliest veel vocht, heel slecht voor hem/haar zeker op deze leeftijd.
11 jaar geleden
labrador-achtigen vinden MEESTAL brood ook lekker. Geef ze iets met veel vezels. Misschien een klein prakje mee eten van jullie? Schijnt dat dan dieren langer blijven leven. En er is ook een bepaald voer, weet niet meer hoe het heet. Het zijn brokken maar zitten ook andere dingen in, die moet met warm water worden gemengd en dat is goed voor de nieren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook opletten wat hij eet in de tuin, dat kan ook betekenen dat hij iets mist in zijn voeding.
Je kan ook misschien proefpakketjes aanvragen op internet en kijken wat het beste werkt.
En misschien kan het ook stress zijn?

Hou het in de gaten en als alles niet werkt, wel terug naar de dierenarts gaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Farmfood en ontwormen zou ik zeggen.
Dit eerste is hypoallergeen heb ik bemerkt.
Wormen kunnen hardnekkig zijn.
Norit bindt weliswaar gifstoffen maar daar zal mogelijk het probleem niet in zitten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Was nog vergeten pens te noemen, dat helpt de goede darmflora op te bouwen en is een belangrijke bron van vitaminen en mineralen, een pup die drie weken aan de race is kan demineraliseren en daar zit je NIET op te wachten.
Kijk uit men monoculturen als yakult, deze verdringt soms andere noodzakelijke darmflora.
Ik zie daar zeer wisselende resultaten van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dierenarts niets anders doet dan Norit voorschrijven en er nog geen aanvullend onderzoek is gedaan, dan direct naar een andere dierenarts op zoek gaan en ontlastingonderzoek laten doen. Drie weken dunnen ontlasting bij een pup is NIET goed.
Om zeker te zijn dat het geen Giardia is, wat we helaas steeds vaker zien bij pups, kan je je pup 3 dagen Panacur geven. Geeft dit de gehoopte verbetering, dan moet dit herhaald worden na 2 maanden. Panacur is vrij verkrijgbaar bij de dierenarts.
Daarnaast verkopen is bij de dierenarts Royal Canin Gastro Intestinal Junior te krijgen. Dit dieetvoer is speciaal ontwikkeld voor maag-darmproblemen bij honden en de Junior versie is speciaal voor pups. Zodat de pup ook de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt om te groeien. Geef dit voer minimaal 6 weken en bouw het HEEL langzaam af naar een gewone puppybrok. Maar de pup mag ook langer op deze voeding staan. De Gastro Intestinal lijn van Royal Canin is een voeding waar we in de dierenartspraktijk echt wonderbaarlijke resultaten mee zien. Honden die al tijden tobben met de ontlasting, steeds terugkerende infecties hebben etc doen het fantastisch op dit voer. Het voer wordt echter alleen bij de dierenarts verkocht.

Maar allereerst zou ik of je huidige of een andere dierenarts eens gedegen onderzoek laten doen naar de oorzaak van de diarree, zodat de oorzaak aangepakt kan worden. Anders komen de darmen van je pup nooit tot rust.